Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Mentoring in Preschool and Teacher Education, 7.5 credits
Handledning inom förskole- och lärarutbildning, 7.5 hp
911G66
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Single subject courseExaminer
Cecilia SveiderCourse coordinator
Cecilia Sveider, Ida MejsholmDirector of studies or equivalent
Henrik Lindqvist, Åsa JärnvallContact
Cecilia Sveider, Kursansvarig Vårtermin
Ida Mejsholm, Kursansvarig Vårtermin
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
Single subject course (One-eight-time, Afternoon-time) | Spring 2023 | 202304-202403 | Swedish | Distance, Valla |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XGrades
Two-grade scale, U, GOther information
Course revised 2020-04-02; Dnr LiU-2020-01361Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeCode | Name | Scope | Grading scale |
---|---|---|---|
OBL1 | Mandatory part | 0 credits | D |
SRE5 | Written presentation | 2.5 credits | U, G |
SRE6 | Written presentation | 2.5 credits | U, G |
SRE4 | Written presentation | 2.5 credits | U, G |
Course literature is preliminary.
Obligatorisk litteratur
Birnik, H. (2010). Handledande samtal. Lund: Studentlitteratur
Boo, S., Forslund Frykedal, K. & Thorsten, A. (2017). Att anpassa undervisning: till individ och grupp i klassrummet. Stockholm: Natur & Kultur Akademiska. I kursen ingår enbart kapitel 8 Att hantera dilemman.
Colnerud, G. & Samuelsson, M. (2015) Dilemma eller evidens? Hur tänker lärarstudenter kring klassrumsledarskap? Venue. https://old.liu.se/uv/lararrummet/venue/dilemma-eller-evidens-hur-tanker-lararstudenter-kring-klassrumsledarskap?l=sv
Emsheimer, P. & Göhl, I. (2014). Handledning i lärarutbildning: Att utforska undervisningssituationer. Lund: Studentlitteratur.
Florin Sädbom, R., Bäcklund, J., Anderström, H & Manderstedt, L. (2019). En skenbar tydlighet? En studie om VFU-handledares och lärarstudenters beskrivningar av hur bedömningsmatrisen används i handledningssamtal. Högre utbildning. Vol. 9. Nr. 1. s. 48-60.
Gardesten, J. & Hegender, H. (2015). Underkännanden inom verksamhetsförlagd lärarutbildning: Resultat från en forskningsexpedition i svårframkomlig terräng. Utbildning och Lärande / Education and Learning. 9. s. 68-85.
Gerrevall, P. (2017). Att bedöma lärarkvalitet: Skicklighet, lämplighet & kompetens Stockholm: Natur och Kultur. s. 107-136, s. 151-170, s. 190-258, s. 261-272.
Hegender, H. (2007). Lärarutbildningens kunskapsmål för verksamhetsförlagd utbildning: Ett ”mischmasch” av teori och praktik. Pedagogisk Forskning I Sverige. ÅRG 12. NR 3. s. 194-207.
Hultman, G., Wedin, A-S. & Schoultz, J. (2012). Lärandet och hur det synliggörs under lärarutbildningens praktikperioder: Handledning och överförande av yrkeskunnande, Didaktisk tidskrift, 22(2), pp. 335-358.
http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:528177/FULLTEXT01.pdf
Lindqvist, H., Weurlander, M., Wernerson, A. & Thornberg, R. (2017). Resolving feelings of professional inadequacy: Student teachers’ coping with distressful situations. Teaching and Teacher Education, 64. pp. 270-279.
Övrig litteratur
Rajuan, M., Beijaard, D. & Verloop, N. (2008). What Do Student Teachers Learn? Perceptions of Learning in Mentoring Relationships. The New Educator, 4:133-151.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.