The Folk high school: institutional characteristics and pedagogical practices, 15 credits

Folkhögskolan som särskild utbildningsform och didaktisk verkstad, 15 hp

912G31

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Single subject course

Examiner

Helena Colliander

Course coordinator

Helena Colliander

Director of studies or equivalent

Sofia Nyström

Contact

ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
Single subject course (One-quarter-time, Day-time) Spring 2025 202504-202603 Swedish Linköping, Valla

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G1N

Examination

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Grades

Two grade scale, older version, U, G

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande
Code Name Scope Grading scale
SRE5 Written presentation 2.5 credits U, G
GRE4 Lesson and reflection 2 credits U, G
OBL6 Seminar 3 credits U, G
SEM5 Written presentation 1 credits U, G
GRE5 Oral presentation 2 credits U, G
OBL5 Oral presentation 1.5 credits U, G
SRE6 Observation and written presentation 3 credits U, G

Regulary literature

Books

Andersson, Per, Colliander, Helena, Harlin, Eva-Marie, (2020) Om folkhögskolan : en särskild utbildningsform för vuxna. Upplaga 1 Lund : Studentlitteratur, [2020]

ISBN: 9789144133300

Dysthe, Olga, Lindelöf, Inger, (2003) Dialog, samspel och lärande. Lund : Studentlitteratur, 2003

ISBN: 9144041950, 9789144041957

Larsson, Staffan, (2013) Vuxendidaktik : fjorton tankelinjer i forskningen om vuxnas lärande. 1. utg. Stockholm : Natur & kultur, 2013

ISBN: 9789127120006

Red. Aspelin, (2013) Vad är relationell pedagogik? I: Relationell specialpedagogik - i teori och praktik. Kristianstad University Press (Finns på Lisam)

Articles

Paldanius, Sam, Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap, Originator, Sär-skild folkhögskolepedagogik?: Erkännandets didaktik i folkhögskolor

Finns på Lisam

Other

Additional literature

Other

Abrahamsson, Kenneth (2016), Folkbildningens frihet och värde: metaperspektiv på folkhögskolor och studieförbund, Folkbildningsrådet,
Abrandt-Dahlgren, M., Arvidsson, J. & Dahlgren, L.-O. (2009). De eviga didaktiska frågorna och de nya. I M. Abrandt-Dahlgren, &I. Carlsson (red.) Lärande på vuxnas vis. Forskning och beprövad erfarenhet (s. 61-77). Studentlitteratur.
Biesta, G. (2014). The beautiful risk of education Paradigm Publishers.
Biesta, G. (2018). Interrupting the policies of learning. I K. Illeris (red.). Contemporary Theories of Learning (s. 243-259), Routledge.
Gustavsson, B. (2009) Folkhögskolans praktiker i förändring, del 1, Studentlitteratur.
Gustavsson, Bernt & Wiklund, Matilda (red.) (2013). Nyttan med folklig bildning: en studie av kapitalformer i folkbildande verksamhet: Nordic Academic
Laginder, Ann-Marie & Landström, Inger, (2005) Folkbildning – samtidig eller tidlös Mimer, Linköpings universitet. T.ex. Staffan Larssons kapitel Förnyelse som tradition. Finns på internet.
Laginder, Ann-Marie, Nordvall, Henrik, Crowther, Jim, (2013) Popular education, power and democracy: Swedish experiences and contributions, Niace, cop. 2013. Finns på Lisam.
Valbar litteratur – som inspiration till t. ex. era skrivuppgifter

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.