Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Mathematics: Mathematics Education 2, 5 credits
Matematik: Matematikdidaktik 2, 5 hp
91MA33
Main field of study
MathematicsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Peter FrejdCourse coordinator
Peter FrejdDirector of studies or equivalent
Mikael LangerECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1AGY | Secondary School Teacher Programme - Upper-Secondary, School Subject Mathematics, 300 Credits (Subjcet: Mathematics) | 2 (Spring 2025) | 202504-202523 | Swedish | Linköping, Valla | E |
Main field of study
MathematicsCourse level
First cycleAdvancement level
GXXCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGDepartment
Matematiska institutionenCode | Name | Scope | Grading scale |
---|---|---|---|
MRE2 | Oral presentation | 1 credits | U, G |
MRE1 | Oral presentation | 1 credits | U, G |
SRE2 | Written presentation | 2 credits | U, G, VG |
SRE1 | Written presentation | 1 credits | U, G, VG |
Course literature is preliminary.
- Adler, J. (1998). A language of teaching dilemmas: Unlocking the complex multilingual secondary mathematics classroom. For the Learning of Mathematics, (24-33)
- Bergsten, C. m. fl (1997). Algebra för alla. Nämnaren Tema. Göteborg: NCM.
- Bergsten, C. (2006). Euklides i nya kläder - om dynamiska geometriprogram. Svenska Matematikersamfundets medlemsutskick, maj.
- Björklund Boistrup, L. (2010) Assessment Discourses in Mathematics Classrooms (Doktorsavhandling):Stockholms universitet.
- Blomhøj, M. (2000). Villkor för lärande i en datorbaserad matematikundervisning. I B. Grevholm (red.), Matematikdidaktik Ett nordiskt perspektiv (ss. 185-218). Lund. Studentlitteratur.
- Boaler, J. (2011). Elefanten i klassrummet - att hjälpa elever till ett lustfyllt lärande i matematik. Stockholm: Liber AB
- Dowling, P. (1996). A sociological analysis of school mathematics texts. Educational Studies in Mathematics, 31, 389-415.
- Englund, Tor, Pettersson, Astrid, Tambour, Torbjörn (red) (2007). Matematikdidaktiska texter del 2 Beprövad erfarenhet och vetenskaplig grund. Institutionen för undervisningsprocesser, kommunikation och lärande, Lärarhögskolan i Stockholm.
- Hagland, K., Hedrén, R., & Taflin, E. (2005). Rika matematiska problem - inspiration till variation. Stockholm: Liber.
- Hansson, Å. (2011). Ansvar för matematiklärande: effekter av undervisningsansvar i det flerspråkiga klassrummet. (Doktorsavhandling) Göteborg: Göteborgs universitet.
- Jablonka, E. (2003). Mathematical literacy. I A. Bishop et al (red.), Second international handbook of mathematics education, Part one (ss. 75-102). Dordrecht: Kluwer.
- MSU (2008). Mer än matematik- om språkliga dimensioner i matematikuppgifter. Stockholm.
- Noren, E. (2007) Tvåspråkig matematikundervisning. Nämnaren, (4).
- Olteanu, C. (2003) Algebra – Viktigt men svårt. Nämnaren, (3).
- Persson, I. O. (2007). Om negativa tal. Nämnaren, (2).
- Persson, I. O. (2007). Två tänkbara modeller för undervisning om negativa tal. Nämnaren, (3).
- Petersson, J. (2012). Rare mathematics - a needle eye for teachers of second language learners. In G. H. Gunnarsdóttir, F. Greinsdóttir, G. Pálsdóttir, M. Hannula, M. Hannula-Sormunnen, E. Jablonka, U. T. Jankvist, A. Ryve, P. Valero, K. Waege (Eds.), Proceedings of Norma 11, the 6th Nordic conference on mathematics education. (pp. 483-492).
- Pettersson, A. (1997). Analys av elevernas arbeten med mer omfattande matematikuppgifter i år 9. Stockholm: PRIM-gruppen, Lärarhögskolan i Stockholm.
- Skolverket (2004). Likvärdig bedömning och betygsättning (s. 47-63), Skolverkets allmänna råd 2004, Skolverket.
- Skolverket (2011). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011. Stockholm. Kursplanen för matematik.
- Skolverket. (2011) Kunskapsbedömning i skolan praxis, begrepp, problem och möjligheter. Stockholm: Skolverket.
- Skolverket (2012). Kommentarmaterial till kunskapskraven i matematik. Stockholm.
- Skott, J. m.fl. (2010) Matematik för lärare Delta didaktik. Malmö: Gleerups
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.