Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Wood and Metal Craft (1-15 cr), 15 credits
Trä- och metallslöjd (1-15 hp), 15 hp
91TM17
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L17TM | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Wood and Metal Craft | 2 (Spring 2013) | Swedish | Linköping |
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Wood and Metal Craft
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för kultur och kommunikationNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Arbete i trä, del 1 & 2 (1984). Institutionen för slöjd, Linköpings universitet (gula kompendier)
Arbete i metall (1992). Institutionen för slöjd, Linköpings universitet (blå kompendium)
Ask, Sofia (2007) Vägar till ett akademiskt skriftspråk. Växjö University Press, Växjö
Borg Kajsa & Lindström Lars (2008) Slöjda för livet Sthm Lärarförbundets förlag
Dahlberg, Torbjörn m fl ((2004). Nordiska träd och träslag, Stockholm, Stiftelsen Arkus
Gistvik, Johanna (2009). Essän – frihetens hemlösa och odefinierade genre. Om essäer. En antologi om essäer från studenter vid Linköpings universitet, 85-90.
Granström, Kjell (2004). Om tillförlitlighet i observationer inom forskning och psykologisk praktik. Nordisk psykologi, 56, 289-303.
Gustavsson Bernt, Sjögren Jan och Borg Kajsa Artikelsamling/kurskompendium. Linköping: Linköpings universitet.
Juliusson, Carl Magnus (2009). Om att skriva essäer – fiktivt eller icke-fiktivt skrivande. Om essäer. En antologi om essäer från studenter vid Linköpings universitet, 19-25
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 (2011). Skolverket, Stockholm: Statens skolverk: Fritzes offentliga publikationer [ www.skolverket.se/publikationer?id=2575 ]
Kommentarmaterial till kursplanen i slöjd (2011). Skolverket, Stockholm: Statens skolverk: Fritzes offentliga publikationer [ www.skolverket.se/publikationer?id=2565 ]
Larsson, Staffan (2000). Skrivandets lust och olust. Pedagogisk Forskning i Sverige, 1, 30-42.
Tillgänglig via: http://www.ped.gu.se/biorn/journal/pedfo/pdf-filer/larsson.pdf
Sundqvist, Jögge (2002). Slöjda i trä, Stockholm: Natur och kultur/LT
Teoretiskt, praktiskt eller som i slöjden, Lärarförbundets förlag http://www.lararforbundet.se/web/shop2.nsf/webdescription/F2F882ADEF96E598C1256EAD003BF791/$file/Ladda_ned.pdf
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.