Physical Education: Health and Lifestyle, 7.5 credits

Idrott och hälsa: Hälsa och livsstil, 7.5 hp

923G12

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Course type

Single subject course

Examiner

Catarina Jeppsson

Director of studies or equivalent

Catarina Jeppsson
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
Single subject course (One-quarter-time, Evening-time) Spring 2016 201604-201623 Swedish Linköping

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Examination

Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

Grades

Two-grade scale, U, G

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för kultur och kommunikation

No examination details is to be found.

Litteraturlista Andersson, Gunnar & Ljusenius, Tommy (2012). Handbok för hälsoinspiratörer. Stockholm: SISU idrottsböcker. Kunststyrelsen (2011) Fysisk aktivitet og læring- en konsensuskonference. Kulturministeriets Udvalg for Idrætsforskning, (www.kunst.dk). Larsson, Håkan & Meckbach, Jane (red.) (2007, 2:a upplagan) Idrottsdidaktiska utmaningar. Stockholm; Liber. (Kapitel 12, 13, 15). Lindström, Lars m.fl. (2011). Pedagogisk bedömning – Om att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap. Stockholm: Stockholms universitets förlag. Quennerstedt, Mikael (2006). Att lära sig hälsa. Örebro: Örebro universitetsbiblioteket. (Valda delar). Skolverket (2011b). Kommentarmaterial till kursplanen i idrott och hälsa. Stockholm. (Kan laddas ner via http://skolverket.se) Skolverket (2011c). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 (Lgr 11). Stockholm: Fritzes. (Kan laddas ner via http://skolverket.se) Skolverket (2011d). Ämnesplan för idrott och hälsa. Stockholm. (Kan laddas ner via http://skolverket.se) Tonkonogi, Michail & Bellardini, Helena (2012) Åldersanpassad fysisk träning för barn och ungdom – för hälsa, prestation och individuell utveckling. Stockholm: SISU Idrottsböcker. UR Samtiden (2013). Sockerchocken. Kan ses via: http://www.ur.se/Produkter/177942-UR-Samtiden-Sockerchocken-Sockerchocken Winroth, Jan. Rydqvist, Göran (2008) Hälsa och hälsopromotion. Stockholm: SISU idrottsböcker. Artikelsamling - delas ut vid kursstart Lindahl m.fl. (2011). Vinnare i långa loppet. Stockholm: SISU Idrottsböcker. (Utvalda delar). Wiking & Lindström (2005) Idrott, motion och hälsa. Malmö: Liber. (Utvalda delar).

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.