Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Assessment, Evaluation and Measurement of Students´ Knowledge and Learning, 15 credits
Bedöma, värdera och mäta elevers kunskap och lärande, 15 hp
942A05
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseExaminer
Leif MideklintDirector of studies or equivalent
Elisabeth AhlstrandECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) | 3 (Autumn 2013) | Swedish | Linköping | E | |
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices, (Pedagogical Practices) | 3 (Autumn 2013) | Swedish | Linköping | E |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Anderson, L.W. & Krathwohl, D.R. (Editors) (2001). A Taxonomy for Learning,Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom´s Taxonomy of Educational Objectives. New York: Longman.
Andersson, P. & Fejes, A. (2010). Kunskapers värde: Validering i teori och praktik, 2:a upplagan. Lund: Studentlitteratur.
Airasian, P.W. & Russell, M.K. (2011). Classroom Assessment: Concepts and Applications, 7th edition. New York: McGraw-Hill.
Gustavsson, B. (2002). Vad är kunskap? En diskussion om praktisk och teoretisk kunskap. Stockholm: Skolverket.
Hofvendahl, J. (2010). Utvecklingssamtalen: Några vanligt förekommande problem. I C. Lundahl & M. Folke-Fichtelius (Red.), Bedömning i och av skolan (s. 31-46). Lund: Studentlitteratur.
Green, S., Johnson, R., Kim, D-H., & Pope, N. (2007). Ethics in classroom assessment practices: Issues and attitudes. Teaching and Teacher Education, 23, 999-1011.
Hult, Å. & Hult, H. (2003). Att fuska och plagiera: Ett sätt att leva eller ett sätt att överleva? Linköpings universitet, Centrum för undervisning och lärande, CUL-rapport nr. 6. Finns tillgänglig via http://www.liu.se/cul/ - klicka på CUL-rapporter och sedan på aktuell titel.
Jansdotter Samuelsson, M. & Nordgren, K. (Red.) (2008). Betyg i teori och praktik. Malmö: Gleerups.
Jönsson, A. (2010). Lärande bedömning. Malmö: Gleerups.
Korp, H. (2003). Kunskapsbedömning: hur, vad och varför? Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Klapp Lekholm, A. (2010). Lärares betygsättningspraktik. I S. Eklund (Red.), Bedömning för lärande – En grund för ökat kunnande (s. 21-29). Stockholm: Stiftelsen SAF.
Linde, G. (2003). Kunskap och betyg. Lund: Studentlitteratur.
Lindström, L. & Lindberg, V. (Redaktörer) (2005). Pedagogisk bedömning: Att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap. Stockholm: HLS Förlag.
Läroplaner som är aktuella.
Mavrommatis, Y. (1997). Understanding assessment in the classroom. Phases of the assessment process: The assessment episode. Assessment in Education, 4, 381-400.
Petterson, A. (Red.). (2007). Sporre eller otyg: Om bedömning och betyg. Malmö: Lärarförbundets förlag.
Selghed, B. (2006). Betygen i skolan: Kunskapssyn, bedömningsprinciper och lärarpraxis. Stockholm: Liber.
Skolverket (2002). Att bedöma eller döma: Tio artiklar om bedömning och betygsättning. Stockholm: Skolverket.
Skolverket. Aktuella texter som handlar om kunskapsbedömning och betygsättning.
SOU 1992:94 (1994). Bildning och kunskap. Särtryck ur läroplanskommitténs betänkande: Skola för bildning. Stockholm: Skolverket.
Stiggins, R.J. (2002). Assessment crisis: The absence of assessment for learning. Phi Delta Kappan, 83, 758-765.
Webb, N.M. (1997). Assessing students in small collaborative groups. Theory into Practice, 36, 205-213.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.