Methods for Research and Development in Educational Institutions, 15 credits

Forskning och utvecklingsarbete i utbildning och skola, 15 hp

942A07

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

Second cycle

Course type

Programme course

Examiner

Ingrid Karlsson

Director of studies or equivalent

Elisabeth Ahlstrand
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) 1 (Autumn 2013) Swedish Linköping, Valla E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) 3 (Autumn 2013) Swedish Linköping, Valla E

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

Second cycle

Advancement level

A1X

Course offered for

  • Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education

Entry requirements

-

Examination

Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande

No examination details is to be found.

Bryman, Alan (2011). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber. Einarsson, Charlotte & Hammar Chiriac, Eva (2002). Gruppobservationer. Teori och praktik. Lund: Studentlitteratur. Eriksson Barajas, Katarina, Christina Forsberg och Yvonne Wengström (2013). Systematiska litteraturstudier i utbildningsvetenskap. Vägledning vid examensarbeten och vetenskapliga artiklar. Stockholm: Natur & Kultur. Fejes, Andreas & Thornberg, Robert (2009). Handbok i kvalitativ analys. Stockholm: Liber (Kap. 1). Larsson, Staffan (2005). On quality of qualitative studies. Nordic Studies in Education 1/2005, s. 16-35. eller: Larsson, Staffan (2005). A pluralist view of generalisation in qualitative research. Paper presented at the Oxford Etnography Conference, Oxford University, September 12-13, 2005. Ryen, Anne (2004). Kvalitativ intervju. Malmö: Liber. Starrin, Bengt & Svensson, Per-Gunnar (1994). Kvalitativ metod och vetenskapsteori. Lund: Studentlitteratur. Trost, Jan (2001). Enkätboken. Lund: Studentlitteratur. Vetenskapsrådet (2010). Forskningsetiska principer inom humanistisk-samhällsvetenskaplig forskning (2007). Stockholm: Vetenskapsrådet. http://www.codex.vr.se/texts/HSFR.pdf 2013-02-06. Åsberg, Rodney (2001). Det finns inga kvalitativa metoder och inga kvantitativa heller för den delen. Pedagogisk forskning i Sverige, 6, 270-292. Referenslitteratur Alvesson, M. & Sköldberg, K. (2008). Tolkning och reflek¬tion i vetenskapsfilosofi och kvalitativ metod. Lund: Student¬litteratur Fangen, Karin (2005). Deltagande observation. Malmö: Liber Fejes, Andreas & Thornberg, Robert (2009). Handbok i kvalitativ analys. Stockholm: Liber Guvå, Gunilla & Hylander, Ingrid (2003). Grundad teori. Stockholm: Liber. Hartman, Sven (2003). Skrivhandledning. Stockholm: Natur och Kultur. Kvale, Sten (1997). Kvalitativa intervjuer. Lund: Studentlitteratur. Løkensgard Hoel, Torlaug (2008). Skriva på universitet och högskolor. En bok för lärare och studenter. Lund: Studentlitteratur. Merriam, Sharan B. (1994). Fallstudien som forskningsmetod. Lund: Studentlitteratur. Rudberg, B. (1998). Statistik: att beskriva och analysera statistiska data. Lund: Studentlitteratur. Starrin, B., Larsson, G., Dahlgren, L. & Styrborn, S. (1995) Från upptäckt till presentation. Om kvalitativ metod och teorigenerering på empirisk grund. Lund: Studentlitteratur Strömqvist, Siv (2010). Skrivboken. Skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Malmö: Gleerups. Trost, Jan (1997). Kvalitativa intervjuer. Lund: Studentlitteratur Undheim, J. O. (1996). Statistik från ord till formel: introduktion i statistik för samhällsvetare. Lund: Studentlitteratur. Åsberg, R. (2000). Ontologi, epistemologi och metodologi. En kritisk genomgång av vissa grundläggande vetenskapliga begrepp och ansatser. IPD-rapport Nr 2000:13. Göteborgs Universitet: Institutionen för pedagogik och didaktik.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.