Thesis, 1 year Master of Education with Outdoor Teaching – with Focus on Natural Science, 15 credits

Uppsats, magister, Didaktik med utomhuspedagogisk inriktning - inr Naturvetenskap, 15 hp

942A16

The course is disused.

Main field of study

Didactics

Course level

Second cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L7MPD Masterprogramme in Pedagogy with an Emphasis on Outdoor Education (Halvfart, Didaktik med utomhuspedagogisk inriktning) 3 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping C/E

Main field of study

Didactics

Course level

Second cycle

Advancement level

A1E

Course offered for

  • Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with Emphasis in Outdoor Didactics/Special Education

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för kultur och kommunikation

No examination details is to be found.

Obligatorisk litteratur Grantz, H. (2014). Handla med handlingskompetens – en kvasiexperimentell studie kring undervisning om hållbar utveckling. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Ladda ner från http://www.diva-portal.org Hammarsten, M. (2014). Fritidshemsbarns meningsskapande på oredigerade platser utomhus kring fritidshem. Masteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. http://hj.diva-portal.org/smash/get/diva2:765450/FULLTEXT01.pdf Jöesaar, A. (2015). Grundskolans läroböcker – både för pojkar och flickor? En undersökning av en kommuns lärobäcker i matematik och svenska ur ett genusperspektiv. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-119210 eller sök på http://www.diva-portal.org Sparf, M. (2015). Rymden får inte plats i en blå låda. En studie av ett läromedel i 3d om vårt solsystem. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Ladda ner från http://www.diva-portal.org Referenslitteratur Borg, E. (2012). Statistik för beteendevetare. Malmö: Liber. Bryman, A. (2011). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber. Eriksson Barajas, K., Forsberg C. & Wengström Y. (2013). Systematiska litteraturstudier i utbildningsvetenskap. Vägledning vid examensarbeten och vetenskapliga artiklar. Stockholm: Natur & Kultur (Kap. 1-5). Fejes, A. & Thornberg, R. (2009). Handbok i kvalitativ analys. Malmö: Liber. Miles, M.B. & Huberman A.M. (2014). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks: Sage.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.