Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
To teach in a subject - didactics, 15 credits
Att undervisa i ett ämne - didaktik, 15 hp
949A04
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseExaminer
Mats SjöbergECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) | 3 (Autumn 2014) | Swedish | Linköping | E | |
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) | 3 (Autumn 2014) | Swedish | Linköping | E | |
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) | 5 (Autumn 2014) | Swedish | Linköping | E | |
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices, (Pedagogical Practices) | 5 (Autumn 2014) | Swedish | Linköping | E |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Delkurs 1: Läroplansteori, didaktik och ämneshistoria
Arfwedson, Gerd B – Arfwedson, Gerhard (2002): Didaktik för lärare. En bok om lärares yrke i teori och praktik. Stockholm: HLS förlag, s. 206-283
Carlgren, Ingrid (2012): ”Kunskap för bildning?”, i: Tomas Englund, Eva Forsberg & Daniel Sundberg (red): Vad räknas som kunskap? Läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola. Stockholm: Liber; s. 118-139
Hartman, Sven (2012): Det pedagogiska kulturarvet. Traditioner och idéer i svensk undervisningshistoria. Stockholm: Natur& kultur; s. 13-253
Larsson, Esbjörn & Westberg, Johannes (red) (2011): Utbildningshistoria – en introduktion. Lund: Studentlitteratur; s. 199-285
Liberg, Caroline (2010): ”Den didaktiska reliefen – att vara lärare”, i: Ulf P Lundgren, Roger Säljö & Caroline Liberg (red). Lärande, skola, bildning. Grundbok för lärare. Stockholm: Natur & kultur, s. 215-231
Lundgren, Ulf P (2012): ”Den svenska läroplansteoretiska forskningen – en personligt hållen reflektion”, i: Tomas Englund, Eva Forsberg & Daniel Sundberg (red): Vad räknas som kunskap? Läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola. Stockholm: Liber; s. 39-61
Selander, Staffan (2010): ”Didaktik – undervisning och lärande”, i: Ulf P Lundgren, Roger Säljö & Caroline Liberg (red): Lärande, skola, bildning. Grundbok för lärare. Stockholm: Natur & kultur; s. 197-214
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.