Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
To teach in a subject - didactics, 15 credits
Att undervisa i ett ämne - didaktik, 15 hp
949A04
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseExaminer
Mats SjöbergECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L7MPD | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Halvfart, Pedagogiskt arbete) | 3 (Autumn 2015) | 201534-201623 | Swedish | Linköping, Valla | E |
L7MPD | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Kvartsfart, Pedagogiskt arbete) | 3 (Autumn 2015) | 201534-201623 | Swedish | Linköping | E |
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) | 5 (Autumn 2015) | 201534-201623 | Swedish | Linköping | E |
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) | 5 (Autumn 2015) | 201534-201623 | Swedish | Linköping | E |
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) | 7 (Autumn 2015) | 201534-201623 | Swedish | Linköping | E |
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices, (Pedagogical Practices) | 7 (Autumn 2015) | 201534-201623 | Swedish | Linköping | E |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
- Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with Emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Litteraturlista HT15/VT16
Att undervisa i ett ämne – didaktik, 949A04/950A05
Arfwedson, Gerd B – Arfwedson, Gerhard (2002): Didaktik för lärare. En bok om lärares yrke i teori och praktik. Stockholm: HLS förlag, s. 206-283.
Carlgren, Ingrid. (2015). Kunskapskulturer och undervisningspraktiker. Göteborg: Daidalos.
Hartman, Sven (2012): Det pedagogiska kulturarvet. Traditioner och idéer i svensk undervisningshistoria. Stockholm: Natur& kultur; s. 13-253.
Hopman, Stefan. (1997). Wolfgang Klafki och den tyska didaktiken. i: Michael Uljens (red): Didaktik – teori, reflektion och praktik. (s. 198-214). Lund: Studentlitteratur.
Hultman, Glenn (2011). Antropologisk didaktik. Noteringar om didaktik som situerad praktik. Didaktisk tidskrift, 20 (2), 69-83.
Jank, Werner & Meyer, Hilbert (1997 a). Nyttan av kunskaper i didaktisk teori, i: Michael Uljens (red): Didaktik – teori, reflektion och praktik. (s. 17-34). Lund: Studentlitteratur.
Jank, Werner & Meyer, Hilbert (1997 b):”Sambandet mellan didaktisk teorikunskap och handlingskompetens”, i: Michael Uljens (red): Didaktik – teori, reflektion och praktik. (s. 35-46) Lund: Studentlitteratur.
Klafki, Wolfgang. (1997). Kritisk-konstruktiv didaktik. i: Michael Uljens (red): Didaktik – teori, reflektion och praktik. (s. 215-228). Lund: Studentlitteratur.
Liberg, Caroline (2010): ”Den didaktiska reliefen – att vara lärare”, i: Ulf P Lundgren, Roger Säljö & Caroline Liberg (red). Lärande, skola, bildning. Grundbok för lärare. (s.215-231). Stockholm: Natur & kultur.
Lo, M. L. (2013). Variationsteori. För bättre undervisning och lärande. Lund: Studentlitteratur. (Valda delar)
Lundgren, Ulf P. (2010). Läroplansteori och didaktik. i: Ulf P. Lundgren, Roger Säljö & Caroline Liberg (red.). Lärande, skola, bildning. Grundbok för lärare. (s. 239-221). Stockholm: Natur & kultur.
Runesson, U. (2012). Learning Study ämnesdidaktiskt utvecklingsarbete och forskning, Forskning om undervisning och lärande, nr 8, pp 7-17.
Schulman, Lee S. (1986): ”Those Who Understand: Knowledge Growth in Teaching”, Educational Researcher, 15 (2), 4-14.
Schulman, Lee S. (1987):”Knowledge and Teaching: Foundations of the New Reform”, Harvard Educational Review, 57 (1), 1-22.
Selander, Staffan (2010): ”Didaktik – undervisning och lärande”, i: Ulf P Lundgren, Roger Säljö & Caroline Liberg (red): Lärande, skola, bildning. Grundbok för lärare. (s. 197-214). Stockholm: Natur & kultur.
Wahlström, Ninni. (2015). Läroplansteori och didaktik. Malmö: Gleerups.
Egenvald litteratur – artiklar, avhandlingar mm – utifrån undervisningsämne (ca. 300-350 s.)
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.