To teach in a subject - didactics, 15 credits

Att undervisa i ett ämne - didaktik, 15 hp

949A04

The course is disused.

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

Second cycle

Course type

Programme course

Examiner

Mats Sjöberg
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L7MPD Masterprogramme in Pedagogic Practices (Halvfart, Pedagogiskt arbete) 3 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping, Valla E
L7MPD Masterprogramme in Pedagogic Practices (Kvartsfart, Pedagogiskt arbete) 3 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) 5 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) 5 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) 7 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices, (Pedagogical Practices) 7 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

Second cycle

Advancement level

A1X

Course offered for

  • Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
  • Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with Emphasis in Outdoor Didactics/Special Education

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande

No examination details is to be found.

Litteraturlista HT15/VT16 Att undervisa i ett ämne – didaktik, 949A04/950A05 Arfwedson, Gerd B – Arfwedson, Gerhard (2002): Didaktik för lärare. En bok om lärares yrke i teori och praktik. Stockholm: HLS förlag, s. 206-283. Carlgren, Ingrid. (2015). Kunskapskulturer och undervisningspraktiker. Göteborg: Daidalos. Hartman, Sven (2012): Det pedagogiska kulturarvet. Traditioner och idéer i svensk undervisningshistoria. Stockholm: Natur& kultur; s. 13-253. Hopman, Stefan. (1997). Wolfgang Klafki och den tyska didaktiken. i: Michael Uljens (red): Didaktik – teori, reflektion och praktik. (s. 198-214). Lund: Studentlitteratur. Hultman, Glenn (2011). Antropologisk didaktik. Noteringar om didaktik som situerad praktik. Didaktisk tidskrift, 20 (2), 69-83. Jank, Werner & Meyer, Hilbert (1997 a). Nyttan av kunskaper i didaktisk teori, i: Michael Uljens (red): Didaktik – teori, reflektion och praktik. (s. 17-34). Lund: Studentlitteratur. Jank, Werner & Meyer, Hilbert (1997 b):”Sambandet mellan didaktisk teorikunskap och handlingskompetens”, i: Michael Uljens (red): Didaktik – teori, reflektion och praktik. (s. 35-46) Lund: Studentlitteratur. Klafki, Wolfgang. (1997). Kritisk-konstruktiv didaktik. i: Michael Uljens (red): Didaktik – teori, reflektion och praktik. (s. 215-228). Lund: Studentlitteratur. Liberg, Caroline (2010): ”Den didaktiska reliefen – att vara lärare”, i: Ulf P Lundgren, Roger Säljö & Caroline Liberg (red). Lärande, skola, bildning. Grundbok för lärare. (s.215-231). Stockholm: Natur & kultur. Lo, M. L. (2013). Variationsteori. För bättre undervisning och lärande. Lund: Studentlitteratur. (Valda delar) Lundgren, Ulf P. (2010). Läroplansteori och didaktik. i: Ulf P. Lundgren, Roger Säljö & Caroline Liberg (red.). Lärande, skola, bildning. Grundbok för lärare. (s. 239-221). Stockholm: Natur & kultur. Runesson, U. (2012). Learning Study ämnesdidaktiskt utvecklingsarbete och forskning, Forskning om undervisning och lärande, nr 8, pp 7-17. Schulman, Lee S. (1986): ”Those Who Understand: Knowledge Growth in Teaching”, Educational Researcher, 15 (2), 4-14. Schulman, Lee S. (1987):”Knowledge and Teaching: Foundations of the New Reform”, Harvard Educational Review, 57 (1), 1-22. Selander, Staffan (2010): ”Didaktik – undervisning och lärande”, i: Ulf P Lundgren, Roger Säljö & Caroline Liberg (red): Lärande, skola, bildning. Grundbok för lärare. (s. 197-214). Stockholm: Natur & kultur. Wahlström, Ninni. (2015). Läroplansteori och didaktik. Malmö: Gleerups. Egenvald litteratur – artiklar, avhandlingar mm – utifrån undervisningsämne (ca. 300-350 s.)

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.