Children and young people who challenge school, 15 credits

Barn och ungdomar som utmanar skolan, 15 hp

949A05

Main field of study

Special Education

Course level

Second cycle

Course type

Programme course

Examiner

Kristina Hellberg, Barbro Svensson
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) 3 (Autumn 2013) Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices, (Pedagogical Practices) 3 (Autumn 2013) Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Special Education (Special Education) 1 (Autumn 2013) Swedish E

Main field of study

Special Education

Course level

Second cycle

Advancement level

A1X

Course offered for

  • Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande

No examination details is to be found.

Preliminär litteraturlista 2012-2013 Barn och ungdomar som utmanar skolan 15 högskolepoäng (Obligatorisk litteratur är markerad med en *) *Brodin, J. & Lindström, P. (2004). Perspektiv på en skola för alla. Studentlitteratur: Lund *Bartholdsson, Å. (2007). Med facit i hand. Normalitet, elevskap och vänlig maktutövning i två svenska skolor. Avhandling i socialantropologi. Stockholms univeristet. *Emilsson, Anette (2008) Det önskvärda barnet. Fostran uttryckt i vardagliga kommunikationshandlingar mellan lärare och barn i förskolan Avhandling Göteborgs universitet *Gärdenfors, P. (2010). Lusten att förstå. Natur och kultur *Hellberg, K. (2006). Olik, annorlunda, kategoriserad. I: Normalitetens förhandling och förvandling, red: Judith Lind (2006). Brutus Östlings Bokförlag Symposion Hägglund, S. (2001). Tema: FN´s konvention om barns rättigheter- en källa till viktiga forskningsfrågor om barns och barns villkor. Utbildnings och demokrati. 10(2). s . 3-8. *Hjörne, E. & Säljö, R. (2008). Att platsa i en skola för alla. Elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan. Finland: Nordstedts akademiska förlag. *Lind, J. (2006). Normalitetens förhandling och förvandling. Brutus Östlings Bokförlag Symposion Lpf 94.(1994). Läroplan för de frivilliga skolformerna. Stockholm: utbildningsdepartementet Lgr 11. (2011) Läroplan för det obligatoriska skolväsendet, förskoleklassen, och fritidshemmet. Stockholm: Utbildningsdepartementet *Nordahl, T, Sorlie, M- A, Manger, T & Tveit ,A. (2007). Att möta beteendeproblem bland barn och ungdomar- Teoretiska och praktiska perspektiv. Stockholm: Liberg Persson, A. (1996). Fängelse, marknad och fria studier: Skolans institutionella ansikten och utvecklingstendenser. Socialvetenskaplig tidskrift nr 4, s. 272-285. Richardsson, G. (2004). Svensk utbildningshistoria: Skola och samhälle förr och nu. Stockholm: Studentlitteratur. (Kap Skola och samhälle samt Svensk skola 1970- 2005). *Schjellerup Nielsen, H. (2006). Gemenskap och utanförskap om marginalisering i skolans värld. Liber: Stockholm. *Stiegedahl, M. (2004). Framgångsalternativet. Mötet i skolan mellan utanförskap och innanförskap. Studentlitteratur: Lund. Sträng, M. H. (2005). Samspel för lärande. Didaktiska redskap för professionella lärare. Studentlitteratur: Lund. Säfström, A. & Svedner, P-O. (2000). Didaktik- perspektiv och behov. Studentlitteratur: Lund Säljö, R. (1992). Kunskap genom samtal Didaktisk tidskrift. 2-3, s 16- 28 *Thornberg, Robert (2006) Det sociala livet i skolan Stockholm: Liber

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.