Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Essay Course, master educational work, 15 credits
Uppsats, master, pedagogiskt arbete, 15 hp
949A07
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices, (Pedagogical Practices) | 7 (Autumn 2015) | Swedish | Linköping | C/E |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Obligatorisk litteratur
Grantz, H. (2014). Handla med handlingskompetens – en kvasiexperimentell studie kring undervisning om hållbar utveckling. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Ladda ner från http://www.diva-portal.org
Hammarsten, M. (2014). Fritidshemsbarns meningsskapande på oredigerade platser utomhus kring fritidshem. Masteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. http://hj.diva-portal.org/smash/get/diva2:765450/FULLTEXT01.pdf
Jöesaar, A. (2015). Grundskolans läroböcker – både för pojkar och flickor? En undersökning av en kommuns lärobäcker i matematik och svenska ur ett genusperspektiv. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-119210 eller sök på http://www.diva-portal.org
Sparf, M. (2015). Rymden får inte plats i en blå låda. En studie av ett läromedel i 3d om vårt solsystem. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Ladda ner från http://www.diva-portal.org
Referenslitteratur
Borg, E. (2012). Statistik för beteendevetare. Malmö: Liber.
Bryman, A. (2011). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber.
Eriksson Barajas, K., Forsberg C. & Wengström Y. (2013). Systematiska litteraturstudier i utbildningsvetenskap. Vägledning vid examensarbeten och vetenskapliga artiklar. Stockholm: Natur & Kultur (Kap. 1-5).
Fejes, A. & Thornberg, R. (2009). Handbok i kvalitativ analys. Malmö: Liber.
Miles, M.B. & Huberman A.M. (2014). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks: Sage.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.