Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Essay Course, master educational work, 15 credits
Uppsats, master, pedagogiskt arbete, 15 hp
949A07
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L7MPD | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Halvfart, Pedagogiskt arbete) | 7 (Autumn 2017) | 201734-201823 | Swedish | Linköping, Valla | C |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleAdvancement level
A2ECourse offered for
- Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with Emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Obligatorisk litteratur
Hammarsten, M. (2014). Fritidshemsbarns meningsskapande på oredigerade platser
utomhus kring fritidshem. Masteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för
beteendevetenskap och lärande.
http://hj.diva-portal.org/smash/get/diva2:765450/FULLTEXT01.pdf
Jöesaar, A. (2015). Grundskolans läroböcker – både för pojkar och flickor? En
undersökning av en kommuns läroböcker i matematik och svenska ur ett genusperspektiv.
Masteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande.
http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:820157/FULLTEXT01.pdf
Mohsen, T. (2016). De bryter upp och börjar om – invandrade kvinnors deltagande i svenska
som andra språk. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för
beteendevetenskap och lärande.
Referenslitteratur
Alvesson, M. & Sköldberg, K. (2008). Tolkning och reflektion: vetenskapsfilosofi och
kvalitativ metod. Lund: Studentlitteratur.
Bergström, G. & Boréus, K. (red.) (2012). Textens mening och makt: metodbok i
samhällsvetenskaplig text- och diskursanalys. Lund: Studentlitteratur.
Borg, E. & Westerlund, J. (2012). Statistik för beteendevetare. Malmö: Liber.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research
in Psychology, 3, 77-101.
Bryman, A. (2011). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber.
Christoffersen, L. & Johannessen, A. (2015). Forskningsmetoder för lärarstudenter. Lund:
Studentlitteratur.
Eriksson Barajas, K., Forsberg C. & Wengström Y. (2013). Systematiska litteraturstudier i
utbildningsvetenskap. Vägledning vid examensarbeten och vetenskapliga artiklar.
Stockholm: Natur & Kultur (Kap. 1-5).
Fejes, A. & Thornberg, R. (red.) (2015). Handbok i kvalitativ analys. Stockholm: Liber.
Forsberg, C. (2014). Lär dina studenter att skriva. Lund: Studentlitteratur.
Holme, I.M. & Solvang, B.K. (1997). Forskningsmetodik: om kvalitativa och kvantitativa
metoder. Lund: Studentlitteratur.
Kullberg, B. (2014). Etnografi i klassrummet. Lund: Studentlitteratur.
Kvale, S. & Brinkmann, S. (2014). Den kvalitativa forskningsintervjun. Lund:
Studentlitteratur.
Lantz, B. (2014). Den statistiska undersökningen: grundläggande metodik och typiska
problem. Lund: Studentlitteratur.
Miles, M.B. & Huberman A.M. (2014). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks: Sage.
Rennstam, J. & Wästerfors, D. (2015). Från stoff till studie: om analysarbete i kvalitativ
forskning. (1. uppl.) Lund: Studentlitteratur.
Repstad, P. (2007). Närhet och distans: kvalitativa metoder i samhällsvetenskap. Lund:
Studentlitteratur.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.