Thesis, 2 year Master of Education with Outdoor Teaching – with Focus on Liberal Arts and Social Science, 15 credits

Uppsats, master, pedagogik med utomhusdidaktisk inriktning - inr Hum och Sam, 15 hp

949A08

Main field of study

No main field of study

Course level

Second cycle

Course type

Programme course

Examiner

Emilia Fägerstam

Course coordinator

Emilia Fägerstam
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L7MPS Masterprogramme in Education with emphasis in Outdoor Didactics (Educatuion With Emphasis in Outdoor Didactics) 12 (Spring 2019) 201834-201923 Swedish Linköping, Valla C/E

Main field of study

No main field of study

Course level

Second cycle

Course offered for

  • Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education

Examination

Applies to all courses regardless of grading scale.

  • Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

If the course has a three-graded grading scale (U - VG), following applies:

  • Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

If the course is a VfU course, the following applies:

  • Examination of applied social and didactic abilities is limited to three (3) occasions.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus.

The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande

No examination details is to be found.

Obligatorisk litteratur Hammarsten, M. (2014). Fritidshemsbarns meningsskapande på oredigerade platser utomhus kring fritidshem. Masteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. http://hj.diva-portal.org/smash/get/diva2:765450/FULLTEXT01.pdf Jöesaar, A. (2015). Grundskolans läroböcker – både för pojkar och flickor? En undersökning av en kommuns läroböcker i matematik och svenska ur ett genusperspektiv. Masteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:820157/FULLTEXT01.pdf Mohsen, T. (2016). De bryter upp och börjar om – invandrade kvinnors deltagande i svenska som andra språk. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Referenslitteratur Alvesson, M. & Sköldberg, K. (2008). Tolkning och reflektion: vetenskapsfilosofi och kvalitativ metod. Lund: Studentlitteratur. Bergström, G. & Boréus, K. (red.) (2012). Textens mening och makt: metodbok i samhällsvetenskaplig text- och diskursanalys. Lund: Studentlitteratur. Borg, E. & Westerlund, J. (2012). Statistik för beteendevetare. Malmö: Liber. Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3, 77-101. Bryman, A. (2011). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber. Christoffersen, L. & Johannessen, A. (2015). Forskningsmetoder för lärarstudenter. Lund: Studentlitteratur. Eriksson Barajas, K., Forsberg C. & Wengström Y. (2013). Systematiska litteraturstudier i utbildningsvetenskap. Vägledning vid examensarbeten och vetenskapliga artiklar. Stockholm: Natur & Kultur (Kap. 1-5). Fejes, A. & Thornberg, R. (red.) (2015). Handbok i kvalitativ analys. Stockholm: Liber. Forsberg, C. (2014). Lär dina studenter att skriva. Lund: Studentlitteratur. Holme, I.M. & Solvang, B.K. (1997). Forskningsmetodik: om kvalitativa och kvantitativa metoder. Lund: Studentlitteratur. Kullberg, B. (2014). Etnografi i klassrummet. Lund: Studentlitteratur. Kvale, S. & Brinkmann, S. (2014). Den kvalitativa forskningsintervjun. Lund: Studentlitteratur. Lantz, B. (2014). Den statistiska undersökningen: grundläggande metodik och typiska problem. Lund: Studentlitteratur. Miles, M.B. & Huberman A.M. (2014). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks: Sage. Rennstam, J. & Wästerfors, D. (2015). Från stoff till studie: om analysarbete i kvalitativ forskning. (1. uppl.) Lund: Studentlitteratur. Repstad, P. (2007). Närhet och distans: kvalitativa metoder i samhällsvetenskap. Lund: Studentlitteratur.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.