Preschool Education 7, Pedagogical Leadership in Preschool, 7.5 credits

Förskolepedagogik 7, Pedagogisk ledning i förskolan, 7.5 hp

970A04

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

Second cycle

Course type

Programme course

Examiner

Anders Albinsson

Course coordinator

Anders Albinsson

Director of studies or equivalent

Birgitta Plymoth
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 6 (Spring 2019) 201904-201908 Swedish Norrköping, Norrköping C

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

Second cycle

Advancement level

A1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Examination

Applies to all courses regardless of grading scale.

  • Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

If the course has a three-graded grading scale (U - VG), following applies:

  • Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

If the course is a VfU course, the following applies:

  • Examination of applied social and didactic abilities is limited to three (3) occasions.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus.

The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier
Code Name Scope Grading scale
RAP1 Paper 5 credits U, G, VG
OBL2 Exercises 0.5 credits U, G
MRE2 Oral presentation 2 credits U, G
Arnér, E. och Sollerman, S. (2018). Barnet och förskolans pedagogiska ledarskap. Lund: Studentlitteratur. Arner, E. (2009). Barns inflytande i förskolan. Lund: Studentlitteratur Björk Willén, P., Gruber. S. & Puskas, T. (red.), (2013). Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag. Stockholm: Liber Ivarsson Alm, E. (2013). Ledarskap i förskolan. Lund: Studentlitteratur Johansson, T.; Lindgren, S. & Hellman, A. 2013). Nya uppväxtvillkor. Stockholm: Liber. Lenz Taguchi, H., Bodén. L. & Ohrlander. K. (red.), (2011). En rosa pedagogik – jämställdhetspedagogiska utmaningar. Stockholm: Liber. Ohlsson, J. (2004). Arbetslag och lärande. Lärares organiserande av samarbete i organisationspedagogisk betydelse. Lund: Studentlitteratur. Olsson, M. (2016). Lärares ledarskap som möjliggörande och begränsande i mötet med ”alla barn”. Stockholms universitet. (Kan hämtas från DIVA). Skolinspektionen (2016). Förskolechefens ledning. Om att ta ansvar för den pedagogiska verksamheten. Stockholm. Skolinspektionen (2016). Förskolans pedagogiska uppdrag – om undervisning, lärande och förskollärares ansvar. Stockholm. Skolinspektionen (2017). Förskolans kvalitet och måluppfyllelse – delrapport II. Stockholm. Skolverket. (2016) Läroplan för förskolan. Lpfö 98. Reviderad 2016. Stockholm: Fritzes Förlag. Skolverket. (2017). Läroplan för förskoleklass. Stockholm. Skolverket. (2018) Undervisning i förskolan. Stockholm. Egenvalda artiklar tillkommer Referenslitteratur kopplat till arbetsgrupper: Kjell Granström & Eva Hammar Chiriac Grupparbete - arbetsform med dåligt rykte Från Pedagogiska magasinet 2011-11-10 http://www.lararnasnyheter.se/pedagogiska-magasinet/2011/11/10/grupparbete-arbetsform-daligt-rykte Hammar Chiriac, E. & Granström, K. (2012). Teachers’ leadership and students’ experience of group work. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 3, pp.345–363. Nås via: http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:428250/FULLTEXT01.pdf

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page. Click on a file to download and open it.