Educational Sciences 1, Didactics, 5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna 1, Allmändidaktik, 5 hp

971G01

The course is disused. Offered for the last time Autumn semester 2023. Replaced by 971G44.

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FRI Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching 1 (Autumn 2015) Swedish Norrköping

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Litteratur inom områdena didaktik, kunskap, läroplansteori, pedagogisk filosofi och fritid: Berggren, Leif (red.) (2000) Fritidskultturer. Studentlitteratur (bokhandeln), s. 17-21, s. 33- 65 (38 s) Holm, Inger & Torstensson – Ed, Tullie (2006) Life-history i lärarutbildningen. Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier. Linköpings universitet: Inst för samhälls- och välfärdsstudier (kompendium) (9 s) Lindberg, Leif (1994) ”Akademiska studier och akademisk undervisning – kännetecknande drag” i: S. Franke-Wikberg, L. Lindberg, B. Mårtensson, B. Sundin, T. Sundström & S. Sörlin (red): Vetandets vägar. Lund: Studentlitteratur (kompendium) (15 s) Lindström, Gunnar & Pennlert, Lars-Åke (2006) Undervisning i teori och praktik – en introduktion i didaktik. Umeå: Fundo förlag. (www.fundo.se, order@fundo.se eller bokhandeln) (70 s) Pihlgren, Ann (red.) (2011) Fritidshemmet. Lund: Studentlitteratur (bokhandeln), s. 9-47 (35 s) Pihlgren, Ann (red), (2013), Fritidshemmets didaktik. Lund: Studentlittertur, s 11-76. Stensmo, Christer (2007) Pedagogisk filosofi. En introduktion. Lund: Studentlitteratur (kompendium) s.9-20 (12 s) Klassiker – källtexter - didaktik och pedagogisk filosofi: Johan Amos Commenius: Didaktica magna Jean-Jacque Rousseau: Emile eller om uppfostran Friedrich Fröbel: Människans fostran Ellen Key: Själamorden i skolan (ur Barnets århundrade) Johan Dewey: Mitt pedagogiska credo (60 s) (kompendium) Styrdokument: Lgr 11, kap. 1 och 2 http://www.skolverket.se/sb/d/4166/a/23894 (16s) Skolverket 2014. Allmänna råd med kommentarer. Kvalitet i fritidshem. Vetenskapligt skrivande: Hartman, Sven (2003) Skrivhandledning för examensarbete och rapporter. Stockholm: Natur och kultur (bokhandeln) PiUS 2006: Skrivråd. Linköping: Linköpings univ. Institutionen för beteendevetenskap (kompendium)

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.