Educational Sciences 3, History of Education, Societal role and values, 7.5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna 3, Utbildningshistoria, fritidshemmets och skolans samhälleliga roll och värdegrund, 7.5 hp

971G03

The course is disused. Offered for the last time Autumn semester 2023. Replaced by 971G44.

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FRI Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching 1 (Autumn 2014) Swedish Norrköping

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Alderson Priscilla (1999) Human rights and democracy in schools: Do they mean more than 'picking up litter and not killing whales'? International Journal of Children's Rights 7: 185-205. HÄMTAS VIA TIDSKRIFTER BIBLIOTEKET Colnerud, Gunnel & Granström, Kjell (2011) Respekt för läraryrket Stockholm : HLS förlag Ekman, Joakim. & Pilo, Lina. (2012). Skolan, demokratin och de unga medborgarna: Liber Elvstrand, Helene. (2009.) Delaktighet i skolans vardagsarbete. (Linköping studies in education and psychology, 144). Linköping: Linköpings universitet. (Delar av den, finns på nätet via biblioteket) Fritidshem – lärande i samspel med skolan. Skolverket (2011) - http://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ftrycksak%2FRecord%3Fk%3D2729 Gerle Elisabeth, ”Mångkulturalism - etniska grupper i skilda skolor eller överlappande identiteter inom den allmänna skolan?” i Utbildning och demokrati, 1999. Vol 8 nr 3 - http://www.oru.se/Extern/Forskning/Forskningsmiljoer/HumUS/Utbildning_och_Demokrati/Tidskriften/1999/Nr%203_1999_pdf/Gerle.pdf Hjalmarsson Maria, ”Fritidspedagoger om genus och jämställdhet – resultat från en nationell enkätstudie. I Klerfelt & Haglund (red.), Fritidspedagogik – fritidshemmets teorier och praktiker (s.224-240) Stockholm: Liber Pedagogiska Magasinet nr 4, 2003, ett temanummer om kön och skola – http://www.lararnasnyheter.se/tema/genus-kunskap-kon Pihlgren, A. & Rohlin, M. (2011). Det ”fria” barnet. I Klerfelt & Haglund (red.), Fritidspedagogik – fritidshemmets teorier och praktiker (s.14-41). Stockholm: Liber Runfors. Ann (2004). ”När blir man svensk?” – om hur skilda möjligheter skapas i skolvardagens Samspel. I Kunskap för integration. Om makt i skola och utbildning i mångfaldens Sverige. SOU 2004:33. s.29-54, http://www.regeringen.se/content/1/c6/01/35/11/0b32252c.pdf Sandin, Bengt & Sundkvist, Maria (2014) Barn, barndom och samhälle – svensk utbildningshistoria. Gleerups: Malmö Svenska läroplaner från 1919 till 1994 (ett urval hämtat från tidskriften Vägval), kompendium via LISAM Thornberg, R. & Johansson, Eva. (2014). Värdepedagogik. Etik och demokrati i skola och förskola. Liber: Stockholm Hemsidor - FN:s konvention om barnets rättigheter - https://unicef.se/barnkonventionen - Skolverkets hemsida för de dokument som berör skolan och fritidshemmet - http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/fritidshemmet

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.