Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Schoolage Educare 1, Introduction to Schoolage Educare and Learning, 7.5 credits
Fritidspedagogik 1, Introduktion till fritidspedagogik och lärande, 7.5 hp
971G04
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 2 (Spring 2014) | Swedish | Norrköping |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Ackesjö, Helena (2011) Medspelare och ordningsvakter - barns bilder av fritidspedagogens
yrkesroller på fritidshemmet och i skolan, (s. 182-203). I Klerfelt & Haglund (red) Fritidspedagogik
-fritidshemmets teorier och praktiker. Stockholm: Liber
Colnerud, Gunnel & Granström, Kjell (2002) eller (2011). Respekt för läraryrket- om lärares
yrkesspråk och yrkesetik. (s. 39 -125). Stockholm: HLS förlag
Fjällhed, Anders & Jensen, Mikael. (2013). Barns livsvillkor: I mötet med skola och fritidshem. Lund:
Studentlitteratur. (Kapitel 5, 6, 7)
Haglund, Björn (2009). Fritid som diskurs och innehåll: En problematisering av verksamheten
vid afterschool programs och fritidshem. Pedagogisk forskning i Sverige, 14 (1) s. 22-44. Hämtas på nätet
Hansen Orwehag, Monica & Mårdsjö Olsson, Ann-Charlotte (2011) Lärande i fria miljöer,
I Klerfelt & Haglund (red). Fritidspedagogik – fritidshemmets teorier och praktiker. Stockholm: Liber
Jensen, Mikael (2011) Den fria tidens lärande, Lund: Studentlitteratur.
Klerfelt, Anna & Haglund, Björn (2011) Samtalspromenader, (s. 155-181). I Klerfelt & Haglund (red)
Fritidspedagogik – fritidshemmets teorier och praktiker. Stockholm: Liber
Klerfelt, Anna. (2012). Out on the net: into the web – Metaphors as tools for children´s communication
Springer Science business Media B.V. (2012) 44, p. 157-169. Hämtas på nätet
Löfdahl, Annica & Saar, Tomas & Hjalmarsson, Maria (2011) Fritidshemmets potentiella didaktik och
barns och pedagogers gemensamma kunskapsmöjligheter, (s. 42-60). I Klerfelt & Haglund (red)
Fritidspedagogik – fritidshemmets teorier och praktiker. Stockholm: Liber
Pihlgren, S. Ann, (2012)(red). Fritidshemmets didaktik. Lund: Studentlitteratur. Kapitel 3, 4 och 8. Statens Mediaråd (2013). Småungar & medier 2012/13 - Fakta om små barns användning och
upplevelser av medier
http://www.statensmedierad.se/upload/_pdf/Smaungar_och_medier_2013.pdf
Styrdokument
Lgr 11, kap. 1 och 2 http://www.skolverket.se/sb/d/4166/a/23894
Skolverket 2007. Allmänna råd med kommentarer. Kvalitet i fritidshem
Fritidshemmet – en samtalsguide om uppdrag, kvalitet och utveckling. Skolverket (www.skolverket.se)
Utveckling pågår. Om kvalitetsarbete i fritidshem. Skolverket. www.skolverket.se (Avsnitt 1, 3 och 4) http://www.skolverket.se/om-skolverket/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ftrycksak%2FRecord%3Fk%3D2389
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.