Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Schoolage Educare 1, Introduction to Schoolage Educare and Learning, 7.5 credits
Fritidspedagogik 1, Introduktion till fritidspedagogik och lärande, 7.5 hp
971G04
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 2 (Spring 2016) | Swedish | Norrköping |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Ankerstjerne, T. (2015)(red). Perspektiv på fritidshemspedagogik. Lund:
Studentlitteratur.
Colnerud, G. (2015). Respekt för lärarprofessionen om lärares yrkesspråk och yrkesetik /.
Johanneshov: MTM.
Fjällhed, A. & Jensen, M. (2013).(red.) Barns livsvillkor: I mötet med skola och fritidshem. Lund:
Studentlitteratur.
Haglund, B. (2009). Fritid som diskurs och innehåll: En problematisering av verksamheten
Vid afterschool programs och fritidshem. Pedagogisk forskning i Sverige, 14 (1) (s. 22-44).
Hellander, K. (2011)(red). Locus. Institutionen för barn- och ungdomsvetenskap vid Stockholms
universitet. tidskrift för forskning om barn och ungdomar nr 3-4, 2011 årgång 23.
Jensen, Mikael. (2011). Den fria tidens lärande. Lund:
Studentlitteratur.
Klerfelt, A. & Haglund, B. (2011). (red.) Fritidspedagogik: fritidshemmets teorier och praktiker.
Stockholm: Liber.
Lindström, G. & Pennlert, L. (2012). Undervisning i teori och praktik: en introduktion i didaktik. (5.
uppl.) Umeå: Fundo.
Pihlgren, S. A. 2012). (red).( Fritidshemmets didaktik. Lund:
Studentlitteratur.
Statens Mediaråd (2015). Småungar & medier 2015 - Fakta om små barns användning och
Upplevelser av medier.
Statens Mediaråd (2015). Ungar & medier 2015 - Fakta om ungas användning och
Upplevelser av medier.
Styrdokument
Lgr 11 (2011). läroplan för Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
2011. www.skolverket.se
Skolverket. (2014). Allmänna råd med kommentarer. Skolverket.
(www.skolverket.se).
Skolverket. (2010). Utveckling pågår. Om kvalitetsarbete i fritidshem.
(www.skolverket.se)
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.