Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Visual Arts 2, 15 credits
Bild 2, 15 hp
971G13
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
| Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 5 (Autumn 2017) | 201734-201743 | Swedish | Norrköping, Norrköping | E |
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Obligatorisk kurslitteratur
Carlsson, Anders & Koppfeldt, Thomas Visuell retorik - bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia (2008) Liber förlag
Korp, Helena Kunskapsbedömning - vad, hur varför? ( Ny utgåva 2011) Skolverket Kan laddas ned från (www.skolverket.se)
Lindström, Lars Pedagogisk bedömning: att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap (2011) Stockholms Universitets förlag
Lundgren Öhman, Ulla- Karin (red) Mediepedagogik på barnens villkor (2015) Lärarförlaget
Vestlin, Lena (2015) Bedömning som utvecklar- möjligheter och utmaningar i ett formativt förhållningssätt Lärarförlaget
Willis, Roy World Mythology- The Illustrated Guide (1993, 2006) Oxford University Press
Plus valfri bok om att arbeta tematiskt och/eller projektinriktat med barn (företrädesvis i grundskolan).
Plus valfri relativt ny avhandling inom det bild- och/eller mediepedagogiska området.
Obligatoriska länkar att ta del av: http://filmvasternorrland.se/filmhandbok/ http://www.voodoofilm.org/ www.filminstitutet.se
http://nordicom.gu.se/sv/statistik-fakta/mediebarometern-2016
Referenslitteratur:
Handböcker:
Frid, Johan(2002) Intro -Bild Didacta förlag
Frid, Johan& Nilsson Karl - Johan (2008) Skapa Didacta förlag Frid, Johan (2011) Forma Didacta förlag
Abildtrup, Johansen,Rathe Möjligheternas barn i möjligheternas skola (1997) UR förlag Braxell, Stina, Skapande barn – att arbeta med bild i förskolan (2010) Lärarförlaget
Trageton, Arne Att skriva sig till läsning- IKT i förskoleklass och skola (2014) Liber förlag
Wehner- Godée, Christina Lyssnandets och seendets villkor- pedagogisk dokumentation (2012) Stockholms universitets förlag
Åsén, Gunnar (2017). Bildundervisning och lärande genom bilder. Liber förlag. (Utkommer hösten -17)
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.