Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 5, Educational Assessment and Evaluation, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 5, Bedömning och uppföljning för utveckling och lärande, 7.5 hp
971G18
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 1 (Autumn 2013) | Swedish |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- • Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Huvudbok
Woolfolk, Anita; McMillan, James; Hughes, Malcolm & Walkup, Vivienne (2011).
Educational psychology and classroom assessment, Boston: Pearson. (Samlingsverk för LiU:s lärarstudenter, s. 407-689 för denna kurs.)
Artiklar, rapporter och antologikapitel
Annerstedt, Claes & Larsson, Staffan (2010). Grading in Swedish Physical Education –
problematic and hardly fair. European Physical Education Review, 16, 97-115
Andersson, Birgit (2010). Introducing assessment into Swedish leisure-time centres–
pedagogues’ attitudes and practices. Education Inquiry, 1(3) 197-209.
Andersson, Birgit (2012). Bedömning av barn på fritidshem. Forskning om undervisning och
lärande, 9, 49-55.
Andersson, Håkan (2010). Skriftliga omdömen – klara besked? Pedagogiska rapporter från Pedagogiska institutionen Umeå universitet 2010, Nr 81
http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:290722/FULLTEXT01.pdf [34]
Carr, Sonya. C (2008). Student and peer evaluation: Feedback for all learners. Teaching
exceptional children, 40, 24-30
Giota, Joanna. (2012). Utmaningar med individanpassad undervisning och individuella
utvecklingsplaner. Forskning om undervisning och lärande, 9, 7-19.
Hirsh, Åsa. (2012). IUP – Verktyg för lärande? Forskning om undervisning och lärande, 9,
33-41.
Olsson, Bengt (2010). Bedömning i estetiska ämnen – mer än bra eller dålig konst eller
musik. Forskning om undervisning och lärande, 3, 45-54.
Vallberg Roth, Ann-Christine. (2010). Att stödja och styra barns lärande – tidig bedömning
och dokumentation. I Skolverket, Perspektiv på barndom och barns lärande – En kunskapsöversikt om lärande i förskolan och grundskolans tidigare år (s. 175-234). Stock-holm: Fritzes.
Myndighetstexter för blivande F-6-lärare:
Lgr (2011). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011. Stockholm:
Skolverket. <http://www.skolverket.se/publikationer?id=2575>
Skolverket (2013). Betygskalan och betygen B och D – en handledning. Stockholm: Skolverket. http://www.skolverket.se/publikationer?id=2953
Skolverket (2013). Den skriftliga individuella utvecklingsplanen. Stockholm: Skolverket.
http://www.skolverket.se/polopoly_fs/1.206541!/Menu/article/attachment/Den%20skriftliga%20individuella%20utvecklingsplanen_4%20%28Slutgiltig%20version%29.pdf
Skolverket (2012). Elevers rätt till kunskap och särskilt stöd. Stockholm: Skolverket. http://www.skolverket.se/polopoly_fs/1.159813!/Menu/article/attachment/Rätt%20till%20kunskap%20och%20särskilt%20stöd%20120612.pdf
Skolverket (2012). Utvecklingssamtalet och den skriftliga individuella utvecklingsplanen
- för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan. Stockholm: Skolverket <http://www.skolverket.se/publikationer?id=2811 >
Skolverket (2011a). Fritidshemmet – en samtalsguide om uppdrag, kvalitet och utveckling.
Stödmaterial. Stockholm: Fritzes. http://www.skolverket.se/publikationer?id=2623
Skolverket (2011b). Planering och genomförande av undervisning - för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan. Stockholm: Skolverket. <http://www.skolverket.se/publikationer?id=2698>
Skolverket (2011c). Kunskapsbedömning i skolan: praxis, begrepp, problem och möjligheter. Stockholm: Skolverket. <http://www.skolverket.se/publikationer?id=2660>
Skolverket (2011d). Fritidshemmet – lärande i samspel med skolan. Stockholm: Skolverket. < http://www.skolverket.se/publikationer?id=2729>
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.