Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 7, School Development and Evaluation, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 7, Skolutveckling och utvärdering, 7.5 hp
971G21
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 5 (Autumn 2015) | Swedish |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Andersson Birgit (2013). Nya fritidspedagoger - i spänningsfältet mellan tradition och nya styrformer. Umeå: Umeå universitet. (finns som elektronisk resurs, permanent länk: http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-65021) Se: DIVA http://umu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:603114
Blossing Ulf, Nyen Torgeir, Söderström Åsa, Hagen Tønder Anna (2012). Att kartlägga och förbättra skolor- sex typskolor. Lund: Studentlitteratur. Pressmedd: http://www.forskning.se/nyheterfakta/nyheter/pressmeddelanden/fritidspedagogersyrkesutvecklingtarolikavagar.5.7e203d5313d19d2029837.html
Sandberg, Bo och Faugert Sven (2007/2011). Perspektiv på utvärdering. Lund: Studentlitteratur.
Skolverkets Allmänna råd (2007). Kvalitet i fritidshem, Allmänna råd och kommentarer.
Skolverket (2010). Utveckling pågår. Om kvalitetsarbete i fritidshem.
Skolverket (2011). Fritidshemmet - en samtalsguide om uppdrag, kvalitet och utveckling.
Skolverket (2012). Systematiskt kvalitetsarbete – för skolväsendet. Skolverkets Allmänna råd med kommentarer. Stockholm: Frizes. http://www.skolverket.se/publikationer?id=2901
Tornberg, Robert & Thelin Katina (Red) (2011). Med ansiktet vänt mot Europa - perspektiv på skolutveckling. Lärarförbundet, Skolverket, Sveriges skolledarförbund.
Yohalem, N., Granger, R. C., & Pittman, K. J. (2009). The quest for quality: Recent developments and future directions for the out-of-school-time field. New Directions For Youth Development, 2009(121), 129-140.
Valbar studentuppsats som behandlar fritidshem och någon aspekt av kvalitetsarbete eller utvärdering.
Referenslitteratur
Eklund Åsa (2011). Handboken planering och utvärdering. Fritidshem. Stockholm: Natur&Kultur.
Falkenberg Karin & Ludvigsson Anne (2012). God kvalitet i fritidshem: Grund för elevers lärande, utveckling och hälsa. Malmö: Malmö stad. ( finns som elektronisk resurs).
Klerfelt Anna (2013). Teknologi och barns lärprocesser i förskola, fritidshem och skola...europeiska studien STEPS. Göteborgs universitet.
Karlsson, O. (1999) Utvärdering mer än en metod, en översikt.
Skolverkets webbplats angående skolutveckling och kvalitetsarbete. http://www.skolverket.se/skolutveckling/kvalitetsarbete
Lärarförbundet & Lärarnas Riksförbund Vi värderar kvalitet – om självvärdering och lärares utvecklingsarbete http://www.skolverket.se/polopoly_fs/1.107091!/Menu/article/attachment/Vi_varderar_kvalitet_maj_09.pdf
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.