Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 7, School Development and Evaluation, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 7, Skolutveckling och utvärdering, 7.5 hp
971G21
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 5 (Autumn 2017) | 201744-201748 | Swedish | Norrköping, Norrköping | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
*Granström, Kjell (2011) Vad är värt att utveckla i skolan vem bestämmer? I Tornberg, Robert & Thelin Katina (Red) (2011). Med ansiktet vänt mot Europa - perspektiv på skolutveckling. Lärarförbundet, Skolverket, Sveriges skolledarförbund.
https://www1.lararforbundet.se/web/shop2.nsf/81fd9969356536f5c1256e5a003339b3/E4ADCF56C0C87A18C12578340048ACC5/$file/Med_ansiktet_vant_mot_Europa.pdf
*Kornhall, Per (2014). Alla i mål, Skolutveckling på evidensbaserad grund, en handbok. Natur och kultur. Stockholm.
*Pihlgren, Ann S. (2017). Fritidshemmets mål och resultat att planera och utvärdera. Johanneshov: MTM. Kap. 2, 5, 7, 10 och 11.
Runesson, Ulla (2012). Learning Study – ämnesdidaktiskt utvecklingsarbete och forskning. Forskning och undervisning och lärande, vol 8, sid 7-17. http://www.forskul.se/ffiles/00415135/Ful8.pdf
*Sandberg, Bo & Faugert, Sven (2012). Perspektiv på utvärdering. Lund: Studentlitteratur. Kap. 1, 2 och kap. 6.
Schleicher, Andreas (2012). Använd data för att bygga bättre skolor. Filmad Jul 2012, Posted Feb 2013, TEDGlobal 2012. Hämtad den 25 augusti 2017; http://www.ted.com/talks/lang/sv/andreas_schleicher_use_data_to_build_better_schools.html?source=email#.UiBFQhearMR.em
Skolinspektionen (2013). Navet i skolornas utvecklingsarbete. Hämtad den 22 augusti 2017;
https://www.skolinspektionen.se/globalassets/0-si/08-om-oss/regeringsuppdrag/navet-i-skolornas-utvecklingsarbete-utdrag-arsrapporten-2012.pdf
*Skolverket (2014). Allmänna råd och kommentarer, Fritidshem. Stockholm. Nås via Skolverkets hemsida: http://www.skolverket.se/publikationer?id=3301
*Skolverket (2015). Kvalitetsarbete i praktiken. Stockholm: Frizes. Nås via Skolverkets hemsida: http://www.skolverket.se/publikationer?id=3381
*Österberg, Jonas (2014). Resultatanalys i skolan. Lund: Studentlitteratur. Kap 1 – 3, kap 5, 6.
Tillkommer gör relevanta referenser för kursen som studenten söker självständigt.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.