Educational Sciences 4, History of Education, Societal role and values, 7.5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna 4, Utbildningshistoria, skolans samhälleliga roll och värdegrund, 7.5 hp

972G04

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Obligatorisk kurslitteratur Gruber, Sabine, När skolan gör skillnad: skola, etnicitet och institutionell praktik, 1. uppl., Liber, Stockholm, 2008 Larsson, Esbjörn & Westberg, Johannes (red.), Utbildningshistoria: en introduktion, 1. uppl., Studentlitteratur, Lund, 2011 Lärarens handbok: läroplaner, skollag, yrkesetiska principer, FN:s barnkonvention, 9. uppl., Studentlitteratur, Lund, 2011 Martinsson, Lena & Reimers, Eva (red.), Skola i normer, Gleerup, Malmö, 2008 Zackarai Gunilla & Fredrik Modigh, Värdegrundsboken – om samtal för demokrati i skolan,http://www.regeringen.se/sb/d/108/a/22393 (obs! Denna finns ej i bokform att köpa) Artiklar och rapporter (* = ligger på It´s learning) Collnerud Gunnel, ”Den kollegiala paradoxen”, i Pedagogiska Magasinet 2002:4 * Collnerud Gunnel, ”Tillåts läraryrket bli en profession?” i Vägval i Skolans historia. Tidskrift från föreningen för svensk undervisningshistoria, 2010 vol 10:2* Dahlstedt, Magnus. ”Skola, fostran, medborgarskapande: Utbildningspolitiska reformer från 1940-tal till millennieskiftet” * Jarl Maria mfl., ”Förändringar i skolans organisation och styrning” i Skolan som politisk organisation i Jarl, Maria & Pierre, Jon (red.), Skolan som politisk organisation, 2. uppl., Gleerups, Malmö, 2012.*

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.