Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Social Science 1, 13.5 credits
Samhällsorienterande ämnen 1, 13.5 hp
972G20
Main field of study
Society and CultureCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1GF3 | Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School (Campus Linköping) | 2 (Spring 2015) | Swedish | Linköping | C | |
L1GF3 | Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School (Campus Norrköping) | 2 (Spring 2015) | Swedish | Norrköping | C |
Main field of study
Society and CultureCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Barnkonventionen www.unicef.se
Bennich-Björkman, Li & Blomqvist, Paula (red.), Mellan folkhem och Europa: svensk politik i brytningstid, Liber, Malmö, 2008
Berglund, Jenny & Gunner, Gunilla (red.), Barn i religionernas värld, Liber, Stockholm, 2011
Dahlin, Bo, Om undran inför livet: barn och livsfrågor i ett mångkulturellt samhälle, Studentlitteratur, Lund, 2004
Furseth, Inger & Repstad, Pål, Religionssociologi: en introduktion, Liber, Malmö, 2005
Goldstein-Kyaga, Katrin, Borgström, María & Hübinette, Tobias (red.), Den interkulturella blicken i pedagogik: inte bara goda föresatser, Södertörns högskola, Huddinge, 2012, http://sh.diva-portal.org/smash/get/diva2:534554/FULLTEXT01.pdf
Hartsmar, Nanny & Liljefors Persson, Bodil (red.), Medborgerlig bildning: demokrati och inkludering för ett hållbart samhälle, 1. uppl., Studentlitteratur, Lund, 2013
Hesslefors-Arktoft, Elisabeth, ”Att utgå från erfarenheter, utmana och skapa nya erfarenheter”, i Almius, Tore, Erfarande och synvändor: en artikelsamling om de samhällsorienterande ämnenas didaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, Göteborg, 2006 www.gu.se (finns på Lisam)
Hägglund, Solveig, Quennerstedt, Ann & Thelander, Nina, Barns och ungas rättigheter i utbildning, 1. uppl., Gleerup, Malmö, 2013
Kommentarmaterial till kursplanen i religionskunskap, Skolverket, Stockholm, 2011
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2562
Kommentarmaterial till kursplanen i samhällskunskap, Skolverket, Stockholm, 2011
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2564
Landin, Staffan, Blir världen bättre?: [fakta om utvecklingen i världen, 5., uppdaterade och omarb. uppl., United Nations Development Programme (UNDP), Stockholm, 2012 www.undp.se (Finns på Lisam)
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011, Lgr 11. Stockholm: Fritzes. www.skolverket.se
Odenstad, Christina, Ämnesdidaktik för SO-ämnena: för grundskolan, 1. uppl., Gleerup, Malmö, 2014
Smart, Ninian, World´s Religions, Cambridge University Press, Cambridge, 1998, s.10-22 (Finns på Lisam)
Utredningen om ett effektivare arbete mot främlingsfientlighet, Främlingsfienden inom oss: betänkande, Fritze, Stockholm, 2012
http://www.regeringen.se/content/1/c6/20/31/23/e563007c.pdf
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.