Social Science 1, 13.5 credits

Samhällsorienterande ämnen 1, 13.5 hp

972G20

Main field of study

Society and Culture

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Main field of study

Society and Culture

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Barnkonventionen www.unicef.se Bennich-Björkman, Li & Blomqvist, Paula (red.), Mellan folkhem och Europa: svensk politik i brytningstid, Liber, Malmö, 2008 Berglund, Jenny & Gunner, Gunilla (red.), Barn i religionernas värld, Liber, Stockholm, 2011 Dahlin, Bo, Om undran inför livet: barn och livsfrågor i ett mångkulturellt samhälle, Studentlitteratur, Lund, 2004 Furseth, Inger & Repstad, Pål, Religionssociologi: en introduktion, Liber, Malmö, 2005 Goldstein-Kyaga, Katrin, Borgström, María & Hübinette, Tobias (red.), Den interkulturella blicken i pedagogik: inte bara goda föresatser, Södertörns högskola, Huddinge, 2012, http://sh.diva-portal.org/smash/get/diva2:534554/FULLTEXT01.pdf Hartsmar, Nanny & Liljefors Persson, Bodil (red.), Medborgerlig bildning: demokrati och inkludering för ett hållbart samhälle, 1. uppl., Studentlitteratur, Lund, 2013 Hesslefors-Arktoft, Elisabeth, ”Att utgå från erfarenheter, utmana och skapa nya erfarenheter”, i Almius, Tore, Erfarande och synvändor: en artikelsamling om de samhällsorienterande ämnenas didaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, Göteborg, 2006 www.gu.se (finns på Lisam) Hägglund, Solveig, Quennerstedt, Ann & Thelander, Nina, Barns och ungas rättigheter i utbildning, 1. uppl., Gleerup, Malmö, 2013 Kommentarmaterial till kursplanen i religionskunskap, Skolverket, Stockholm, 2011 http://www.skolverket.se/publikationer?id=2562 Kommentarmaterial till kursplanen i samhällskunskap, Skolverket, Stockholm, 2011 http://www.skolverket.se/publikationer?id=2564 Landin, Staffan, Blir världen bättre?: [fakta om utvecklingen i världen, 5., uppdaterade och omarb. uppl., United Nations Development Programme (UNDP), Stockholm, 2012 www.undp.se (Finns på Lisam) Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011, Lgr 11. Stockholm: Fritzes. www.skolverket.se Odenstad, Christina, Ämnesdidaktik för SO-ämnena: för grundskolan, 1. uppl., Gleerup, Malmö, 2014 Smart, Ninian, World´s Religions, Cambridge University Press, Cambridge, 1998, s.10-22 (Finns på Lisam) Utredningen om ett effektivare arbete mot främlingsfientlighet, Främlingsfienden inom oss: betänkande, Fritze, Stockholm, 2012 http://www.regeringen.se/content/1/c6/20/31/23/e563007c.pdf

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.