Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 4, History of Education, Societal role and values, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 4, Utbildningshistoria, skolans samhälleliga roll och värdegrund, 7.5 hp
973G04
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1G46 | Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School | 1 (Autumn 2014) | Swedish | Linköping, Valla | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Obligatorisk kurslitteratur
Börjesson, Mats, & Rehn, Alf, Makt. Stockholm: Liber, 2009.
Colnerud, Gunnel ”Den kollegiala paradoxen”, i Pedagogiska Magasinet 2002:4.* (ligger som kursdokument i Lisam)
Colnerud, Gunnel, ”Tillåts läraryrket bli en profession?” i Vägval i Skolans historia. Tidskrift från föreningen för svensk undervisningshistoria, 2010 vol. 10:2.* (ligger som kursdokument i Lisam)
Dahlstedt, Magnus & Olsson, Maria, Utbildning, demokrati, medborgarskap. Malmö: Gleerups, 2013.
Elmeroth, Elisabeth (red). Normkritiska perspektiv i skolans likabehandlingsarbete. Lund: Studentlitteratur, 2012 kap 1, 2, 4, 5, 8.
Gruber, Sabine, När skolan gör skillnad: skola, etnicitet och institutionell praktik, 1. uppl., Liber, Stockholm, 2008.
Halldén, Gunilla, ”Barnperspektiv Som Ideologiskt Eller Metodologiskt Begrepp”, Pedagogisk Forskning i Sverige, vol. 8/no. 1-2, 2003, sid. 12-23. (ligger som kursdokument i Lisam)
Halldén, Gunilla, ”Barnperspektiv. Ett Ideologiskt Laddat Begrepp Och Oprecist Som Analytiskt Verktyg”, Locus, 21/no. 3-4, 2009, sid. 4-20 (ligger som kursdokument i Lisam)
Jarl, Maria m.fl., ”Förändringar i skolans organisation och styrning” i Skolan som politisk organisation.* (ligger som kursdokument i Lisam)
Lärarens handbok: läroplaner, skollag, yrkesetiska principer, FN:s barnkonvention, 9:e uppl., Studentlitteratur, Lund, 2011: Skollag, Lgr 11, och s 7-11, s 37-40, s 279-282 + De yrkesetiska principerna.
Martinsson, Lena & Reimers, Eva (red.), Skola i normer, Gleerups, Malmö, 2008 kap 1, 4-6.
Sandin, Bengt & Sundkvist, Maria, Barn, barndom och samhälle: svensk utbildningshistoria, Gleerups, Malmö, 2014
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.