Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Geography, 7.5 credits
Geografi, 7.5 hp
973G15
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseDirector of studies or equivalent
Björn Ivarsson LiliebladECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1G46 | Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School | 5 (Autumn 2016) | Swedish |
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för studier av samhällsutveckling och kulturNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Andersson, Hans. (1997). Den medeltida staden – struktur och bebyggelse. Ur Den svenska staden. s. 49-66. (Lisam).
Bogren, Jörgen, Gustavsson, Torbjörn, Loman, Göran. (1999). Klimatologi Meteorologi. Studentlitteratur.
Cserhalmi, Niklas (1998). Fårad mark. Handbok för tolkning av historiska kartor och landskap. Bygd och Natur Årg 78, nr 6 1997. Finns på Akademibokhandeln i Zenit och kan också beställas via Svenska hembygdsförbundet.
Energimyndigheten. Energiläget. Senaste upplagan. Elektronisk resurs, hämtas på: http://www.energimyndigheten.se.
Jönsson, Anders och Odenstad, Christina (2014). Bedömning i SO: för grundskolan. Gleerups.
Lundqvist, Jan (2006). Geologi. Processer – utveckling – tillämpning. Studentlitteratur.
Odenstad, Christina. (2014). Ämnesdidaktik för SO-ämnena – för grundskolan. Gleerups.
Persson, Christel och Persson, Torsten. (2011). Hållbar utveckling – människa, miljö och samhälle. Studentlitteratur.
Skolverket (). Diskutera. Språkutvecklande arbetssätt i alla ämnen. Elektronisk resurs, hämtas på: http://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ftrycksak%2FBlob%2Fpdf3201.pdf%3Fk%3D3201
Statistiska centralbyrån (SCB) (1999). Från folkbrist till en åldrande befolkning – glimtar ur en unik befolkningsstatistik under 250 år. Fakta inför 2000-talet. Elektronisk resurs, hämtas på: http://libris.kb.se/bib/10221964.
Trygg, Kristina. Sammanställning stadsplaner. Kompendium. (Lisam).
Tunström, Moa (2010). Segregationens två poler. Tidskriften Mana. (Lisam).
Kartografikompendium (Lisam).
Valfri världsatlas.
Stencilmaterial.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.