Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Professional Knowledge and Learning in Vocational subject, 7.5 credits
Den egna yrkeskunskapen och lärande i yrkesämne, 7.5 hp
976G01
Main field of study
No main field of studyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1YRK | Programme for Vocational Teacher Education | 1 (Autumn 2014) | Swedish | C |
Main field of study
No main field of studyCourse level
First cycleCourse offered for
- Programme for Vocational Teacher Education
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeCode | Name | Scope | Grading scale |
---|---|---|---|
STN1 | Written exam | 7.5 credits | U, G, VG |
Course literature is preliminary.
Kurslitteratur: obligatorisk
På Yrkeslärarprogrammet använder vi kurslitteratur vars olika kapitel berör olika kurser inom utbildningen. Det betyder att du kommer att använda böckerna på den här kursen på flera kurser inom din utbildning. Vilka kapitel som gäller för första kursen på programmet anges inom parentes efter respektive bok. Det är bra om du har skaffat litteraturen till vi träffas den 20 augusti.
Andersson, P. & Fejes, A. (2010) Kunskapers värde – validering i teori och praktik. Lund: Studentlitteratur. (Kapitel 3)
Ask, S. (2011) Hållbara texter. Grunderna i formellt skrivande. Stockholm: Liber
Ribban på rätt nivå – sju inlägg om högskolemässighet. Stockholm: Högskoleverket. (Kapitel 2 Demker och kapitel 4 Josefsson). http://www.hogskoleverket.se/download/18.539a949110f3d5914ec800082630/isbn91-88874-79-6.pdf%20H%C3%A4mtad%202009-04-14
Hansson, T. Didaktik för yrkeslärare. Lund: Studentlitteratur. (Kapitel 5, 6, 7)
Gustavsson, B (red) (2004) Kunskap i det praktiska. Lund: Studentlitteratur. (tre valfria kapitel)
Köpsén, S. (red) (2014) Lära till yrkeslärare. Lund: Studentlitteratur. (Kapitel 1, 2)
Artiklar som delas ut i samband med undervisning:
Elmholdt, C. & Winsløv, J-H. (2000) Från lärling till smed. I K. Nielsen & S. Kvale, Mästarlära. Lärande som social praxis. Lund: Studentlitteratur.
Referenslitteratur: frivillig
Förslag på litteratur om du vill fördjupa dina studier
Gustavsson, B () Vad är kunskap? Forskning i fokus, nr 5. Stockholm: Skolverket. Finns att ladda ner på Skolverkets hemsida.
Strömquist, S. (2010) Skrivboken. skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Malmö: Gleerups.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.