Pedagogy for Vocational Education and Training (VET) and Learning in Vocational Subjects, part I, 7.5 credits

Bedömning och betygssättning, 7.5 hp

976G05

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1YRK Programme for Vocational Teacher Education 4 (Spring 2014) Swedish Linköping C

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Programme for Vocational Teacher Education

Examination

Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande

No examination details is to be found.

Andersson, Per & Fejes, Andreas (2010). Kunskapers värde: Validering i teori och praktik, andra upplagan. Lund: Studentlitteratur. Valda delar, kap. 1, 2, 5, 6 [73] DS 2008:13: En ny betygsskala. Stockholm: Utbildningsdepartementet. s.6–83 [78] Fjellström, Roger (2002) Betygsättandets etik. I: Skolverket, Att bedöma eller döma: Tio artiklar om bedömning och betygssättning. Stockholm: Skolverket, s. 77-90. [14] http://www.skolverket.se/publikationer?id=933 Hofvendahl, Johan (2010) Utvecklingssamtalen – några vanligt förekommande problem. I C. Lundahl & M. Folkesson Fichtelius (red.) Bedömning i och av skolan (s. 31-46) Lund: Studentlitteratur. Nordgren, Kenneth, Odenstad, Christina & Samuelsson, Johan (red.) (2012). Betyg i teori och praktik: Ämnesdidaktiska perspektiv på bedömning i grundskola och gymnasium, andra upplagan. Malmö: Gleerups, s. 9-102. (Första upplagan från 2008, red. Jansdotter Samuelsson & Nordgren, kan också användas, s. 7-74, 133-150.) Korp, Helena (2011). Kunskapsbedömning: vad, hur och varför? Stockholm: Skolverket, s. 8–122. [115] http://www.skolverket.se/om-skolverket/publicerat Lindström, Lars, Lindberg, Viveca & Pettersson, Astrid (red.) (2011). Pedagogisk bedömning: att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap, andra upplagan. Stockholm: Stockholms universitets förlag. Valda delar, s. 9–58, 127–216. [140] Skolinspektionen (2011). Arbetsplatsförlagd utbildning i praktiken – en kvalitetsgranskning av gymnasieskolans yrkesförberedande utbildningar. Stockholm: Skolinspektionen. s. 10–34 [25] Skolverket (2011). Kunskapsbedömning i skolan: praxis, begrepp, problem och möjligheter. Stockholm: Skolverket. s. 5–65 [61] http://www.skolverket.se/publikationer?id=2660 Skolverket (2011). Bedömning i yrkesämnen: dilemman och möjligheter. Stockholm: Skolverket. s. 5–35 [31] http://www.skolverket.se/publikationer?id=2572 Skolverket (2012). Skolverkets allmänna råd: Bedömning och betygssättning i gymnasieskolan. Stockholm: Skolverket. s. 6–45 [40] http://www.skolverket.se/publikationer?id=2841 Skolverket (2013). Betygsskalan och betygen B och D – en handledning. Stockholm: Skolverket, s. 7–17 [11] http://www.skolverket.se/publikationer?id=2953 Artiklar: Allen, James D. (2005). Grades as valid measures of academic achievement of classroom learning. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 78 (5), 218–222. [5] Black, Paul & Wiliam, Dylan (2009). Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 21 (1), 5–31. [27] Hattie, John & Timperley, Hellen (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77 (1), 81-112. [32] Hofvendahl, Johan (2004). Relata refero: “positiv, pigg och bra attityd”. Studies in Educational Policy and Educational Philosophy, E-tidskrift 2004: 2. [13] http://forskning.edu.uu.se/upi/sv_3_etidskr_start.lasso Lindh, Gunnel & Lindh-Munther, Agneta (2005). ”Antingen får man skäll eller beröm”. En studie av utvecklingssamtal i elevers perspektiv. Studies in Educational Policy and Educational philosophy: E-tidskrift, 2005:1. [25] http://forskning.edu.uu.se/upi/sv_3_etidskr_start.lasso Referenslitteratur: Andersson, Per & Fejes, Andreas (2010). Kunskapers värde: Validering i teori och praktik, andra upplagan. Lund: Studentlitteratur. (Övriga delar.) Lindström, Lars, Lindberg, Viveca & Pettersson, Astrid (red.) (2011). Pedagogisk bedömning: att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap, andra upplagan. Stockholm: Stockholms universitets förlag. (Övriga delar.) Nordgren, Kenneth, Odenstad, Christina & Samuelsson, Johan (red.) (2012). Betyg i teori och praktik: Ämnesdidaktiska perspektiv på bedömning i grundskola och gymnasium, andra upplagan. Malmö: Gleerups. (Övriga delar.) Tsagalidis, Helena (2008). Därför fick jag bara godkänt – Bedömning i karaktärsämnen på HR-programmet. Doktorsavhandling. Pedagogiska institutionen. Stockholms universitet.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.