Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Social Relations, Classroom Management and Conflict Management, 7.5 credits
Sociala relationer, lärarens ledarskap och konflikthantering, 7.5 hp
976G06
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseDirector of studies or equivalent
Ingrid OlssonECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1YRK | Programme for Vocational Teacher Education | 5 (Autumn 2014) | Swedish | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Programme for Vocational Teacher Education
Examination
Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.
Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeCode | Name | Scope | Grading scale |
---|---|---|---|
ESS 1 | 0 credits |
Course literature is preliminary.
Ambjörnsson, F. (2004). I en klass för sig: Genus, klass och sexualitet bland
gymnasietjejer. Stockholm: Ordfront. (200 s) [dr.avhandling] kap 2 – 7.
Eller Nyström, A-S. (2012). Att synas och lära utan att synas lära: En studie om
underprestation och privilegierade unga mäns identitetsförhandlingar i gymnasieskolan. Uppsala: Uppsala universitet. ) (150 s) [dr.avhandling] kap 5 – 8.
Aspelin, J. & Persson, S. (2011). Om relationell pedagogik. (1. uppl.) Malmö: Gleerup
Forslund Frykedal, K., Hammar Chiriac, E. & Hempel, A. (2013). Handbok för grupparbete: att skapa fungerande grupparbeten i undervisning. (3., [vidareutvecklade och aktualiserade] uppl.) Lund: Studentlitteratur.
Friberg, B. & Hakvoort, I. (red.) (2012). Konflikthantering i professionellt lärarskap. (2., [rev. och uppdaterade] uppl.) Malmö: Gleerups.
Granström, K. (2007). Ledarskap i klassrummet. I K. Granström (red.), Forskning om
lärares arbete i klassrummet (13-32). Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. (20 s)
Hugo, M. (2011). Från motstånd till framgång – att motivera när ingen motivation finns.
Stockholm: Liber. (124 s)
Högberg, R. (2011). Cheating as subversive and strategic resistance: vocational
students´ resistance and conformity towards academic subjects in a Swedish upper secondary school. Ethnography and Education, 6, 341-355. [14 s]
Szklarski, A. (2007). Om konflikter och konstruktiv konflikthantering. I K. Granström
(red.), Forskning om lärares arbete i klassrummet (51-64). Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. (13 s)
Thornberg, R. (2006). Det sociala livet i skolan: Socialpsykologi för lärare. Stockholm:
Liber. (urval 200 s)
Referenslitteratur:
Ackerfors, M. (2009). Om essäer: En essäsamling av studenter vid Linköpings universitet. Nätverket för litteraturvetare. (150 s)
Samuelsson, M. (2010). The Competent Youth´s exposure of teachers at YouTube.se. In E. Dunkels, G-M. Frånberg, & C. Hällgren (Ed.), Youth Culture and Net Culture: Online Social Practicies (243-255). Hersley: IGI Global. (12 s)
Trondman, M. (1999). Från företräde till relationskapital – om den sköra auktoritetens
möjligheter. I M. Trondman, Kultursociologi i praktiken (428-441). Lund: Studentlitteratur. (14 s)
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.