Botany: Algae, Fungus and the Biology of Photosynthesis, 6 credits

Botanik: alger, svampar och fotosyntesens biologi, 6 hp

NBIB48

Main field of study

Biology

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Kjell Carlsson

Director of studies or equivalent

Agneta Johansson

Education components

Preliminary scheduled hours: 54 h
Recommended self-study hours: 106 h
Course offered for Semester Period Timetable module Language Campus ECV
6KBIO Biology, Bachelor´s Programme 3 (Autumn 2017) 1 1+2+3 Swedish Linköping C
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary

Main field of study

Biology

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Biology, Bachelor´s Programme

Entry requirements

Note: Admission requirements for non-programme students usually also include admission requirements for the programme and threshold requirements for progression within the programme, or corresponding.

Prerequisites

Botany: Systematics and Function of Plants or equivalent

Intended learning outcomes

After completion of courses Botany 1 and Botany 2 the student have acquired an over all view of structure and function in plants by studies of the structure, systematics, plant evolution and physiology of plants. The courses deal with the classical botanical disciplines.

Course content

This course includes a survey of the most important groups of algae and the Kingdom Fungi. Photosynthesis, growth and development are dealt with. This course includes applied botany in fields such as agriculture, forestry, and gardening.

Teaching and working methods

Lectures, excursions and laboratory work.

Examination

TEN1Written examination4.5 creditsU, 3, 4, 5
LAB1Laboratory course1.5 creditsU, G

Grades

Four-grade scale, LiU, U, 3, 4, 5

Department

Institutionen för fysik, kemi och biologi

Director of Studies or equivalent

Agneta Johansson

Examiner

Kjell Carlsson

Course website and other links

https://www.ifm.liu.se/edu/biology/

Education components

Preliminary scheduled hours: 54 h
Recommended self-study hours: 106 h

Course literature

Regulary literature

Books

  • Evert & Eichhorn, (2013) Raven Biology of Plants 8th

Additional literature

Books

  • Perry, Morton, (1998) Photo Atlas for Biology
    Or similar.
Code Name Scope Grading scale
TEN1 Written examination 4.5 credits U, 3, 4, 5
LAB1 Laboratory course 1.5 credits U, G

Regulations (apply to LiU in its entirety)

The university is a government agency whose operations are regulated by legislation and ordinances, which include the Higher Education Act and the Higher Education Ordinance. In addition to legislation and ordinances, operations are subject to several policy documents. The Linköping University rule book collects currently valid decisions of a regulatory nature taken by the university board, the vice-chancellor and faculty/department boards.

LiU’s rule book for education at first-cycle and second-cycle levels is available at http://styrdokument.liu.se/Regelsamling/Innehall/Utbildning_pa_grund-_och_avancerad_niva. 

Regulary literature

Books

Evert & Eichhorn, (2013) Raven Biology of Plants 8th

Additional literature

Books

Perry, Morton, (1998) Photo Atlas for Biology

Or similar.

Note: The course matrix is not fully translated to English.

I U A Modules Comment
1. ÄMNESKUNSKAPER
1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen
1.2 Kunskaper i grundläggande (motsvarande G1X) teknikvetenskapliga ämnen
1.3 Fördjupade kunskaper (motsvarande G2X), metoder och verktyg inom något/några teknik- och naturvetenskapliga ämnen
1.4 Väsentligt fördjupade kunskaper (motsvarande A1X), metoder och verktyg inom något/några teknik- och naturvetenskapliga ämnen
1.5 Insikt i aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete
2. INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT
2.1 Analytiskt tänkande och problemlösning
2.2 Experimenterande och undersökande arbetssätt samt kunskapsbildning
2.3 Systemtänkande
2.4 Förhållningssätt, tänkande och lärande
2.5 Etik, likabehandling och ansvarstagande
3. FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH ATT KOMMUNICERA
3.1 Arbete i grupp
3.2 Kommunikation
3.3 Kommunikation på främmande språk
4. PLANERING, UTVECKLING, REALISERING OCH DRIFT AV TEKNISKA PRODUKTER OCH SYSTEM MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV
4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling för kunskapsutveckling
4.2 Företags- och affärsmässiga villkor
4.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera utveckling av produkter och system
4.4 Att konstruera produkter och system
4.5 Att realisera produkter och system
4.6 Att ta i drift och använda produkter och system
5. PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGS- ELLER UTVECKLINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV
5.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling
5.2 Ekonomiska villkor för kunskapsutveckling
5.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera forsknings- eller utvecklingsprojekt
5.4 Att genomföra forsknings- eller utvecklingsprojekt
5.5 Att redovisa och utvärdera forsknings- eller utvecklingsprojekt

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page. Click on a file to download and open it.