Project: Agile System Development, 10 credits

Projekt: Agil systemutveckling, 10 hp

TDP032

Main field of study

Programming

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Annika Silvervarg

Director of studies or equivalent

Jalal Maleki

Education components

Preliminary scheduled hours: 86 h
Recommended self-study hours: 181 h
Course offered for Semester Period Timetable module Language Campus ECV
6KIPR Programming, Bachelor's Programme 4 (Spring 2022) 1, 2 1, 1 Swedish Linköping C
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary

Main field of study

Programming

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Bachelor's Programme in Programming

Prerequisites

Programming

Intended learning outcomes

Having passed the course, the student will be able to:

  • Develop an interactive application together with clients.
  • Develop software together with programmers and clients.
  • Develop software based on the agile methodology's foundations.
  • Understand the agile methodology compared to other methodologies
  • Account for the concepts of ecological, social and economic sustainable development from an engineering perspective.
  • Reason for sustainability concepts and paradigms, sustainability challenges, and the relationship between sustainability and technology development and use.
  • Apply usability principles and integrate usability work within the framework of an agile system development process

 

Course content

Craftsmanship: Ability to work with agile methods both individually, in pairs, and in teams. Ability to communicate and function socially in a good way in a project and team (Communication). Ability to develop software in the easiest way possible to solve a given requirement (Simplicity). Ability to recieve and give feedback in a constructive way (Feedback). Work at a high speed with good quality and deliver innovative satisfying results (Courage). Work directly with source code rather than documentation and be open to continual changes (Working Software + Responding to Change). Plan an carry out usability testing.

Technology: Program language and development environment depending on project. Requirements management and project management system Trello. Version control system Git/Subversion 
 

Teaching and working methods

IP-project, carried out according to the study plan.
The course runs over the entire spring semester.

Examination

PRA1Project work9.5 creditsU, G
UPG1Assignment0.5 creditsU, G

Grades

Two grade scale, older version, U, G

Department

Institutionen för datavetenskap

Course literature

Books

Code Name Scope Grading scale
PRA1 Project work 9.5 credits U, G
UPG1 Assignment 0.5 credits U, G

Books

Henrik Kniberg, Scrum and XP from the trences tillgänglig online

https://www.infoq.com/minibooks/scrum-xp-from-the-trenches-2/

Pieter Jongerius et al., (2013) Get Agile! Scrum for UX, design & development BIS Publishers

Note: The course matrix is not fully translated to English.

I U A Modules Comment
1. ÄMNESKUNSKAPER
1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen
1.2 Kunskaper i grundläggande (motsvarande G1X) teknikvetenskapliga ämnen
X
X
PRA1
U: Agil metodik. A: Programmering, systemutveckling.
1.3 Fördjupade kunskaper (motsvarande G2X), metoder och verktyg inom något/några teknik- och naturvetenskapliga ämnen
1.4 Väsentligt fördjupade kunskaper (motsvarande A1X), metoder och verktyg inom något/några teknik- och naturvetenskapliga ämnen
1.5 Insikt i aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete
2. INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT
2.1 Analytiskt tänkande och problemlösning
X
Systemutveckling
2.2 Experimenterande och undersökande arbetssätt samt kunskapsbildning
X
Experimenterande för att hitta bra systemarkitekturval, etc.
2.3 Systemtänkande
X
X
PRA1
Utformning och utveckling av nytt/anpassat IT-system
2.4 Förhållningssätt, tänkande och lärande
2.5 Etik, likabehandling och ansvarstagande
X
X
PRA1
Arbete mot extern kund/beställare
3. FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH ATT KOMMUNICERA
3.1 Arbete i grupp
X
X
PRA1
U: Principer för teamarbete i agil metodik. A: Grupparbete.
3.2 Kommunikation
X
PRA1
Kommunikation med extern kund
3.3 Kommunikation på främmande språk
X
Kurslitteratur på engelska
4. PLANERING, UTVECKLING, REALISERING OCH DRIFT AV TEKNISKA PRODUKTER OCH SYSTEM MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV
4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling för kunskapsutveckling
X
X
UPG1
4.2 Företags- och affärsmässiga villkor
X
X
PRA1
Arbete mot extern kund/beställare
4.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera utveckling av produkter och system
X
X
PRA1
Sprint 0 för inledande planering
4.4 Att konstruera produkter och system
X
X
PRA1
5 sprintar
4.5 Att realisera produkter och system
X
X
PRA1
Demo av stabil build vid varje sprintslut
4.6 Att ta i drift och använda produkter och system
5. PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGS- ELLER UTVECKLINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV
5.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling
5.2 Ekonomiska villkor för kunskapsutveckling
5.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera forsknings- eller utvecklingsprojekt
5.4 Att genomföra forsknings- eller utvecklingsprojekt
5.5 Att redovisa och utvärdera forsknings- eller utvecklingsprojekt

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.