3D Graphics, 6 credits

3D Grafik, 6 hp

TNGD32

Main field of study

Graphical Design and Communication

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Stefan Gustavson

Director of studies or equivalent

Camilla Forsell

Education components

Preliminary scheduled hours: 58 h
Recommended self-study hours: 102 h

Available for exchange students

Yes
Course offered for Semester Period Timetable module Language Campus ECV
6KGDK Graphic Design and Communication, Bachelor's Programme 5 (Autumn 2019) 1 3 Swedish Norrköping E
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary

Main field of study

Graphical Design and Communication

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Graphic Design and Communication, Bachelor's Programme

Specific information

Exchange students; The course is only available to exchange students within the area of Graphic Design and Communication.

Entry requirements

Note: Admission requirements for non-programme students usually also include admission requirements for the programme and threshold requirements for progression within the programme, or corresponding.

Prerequisites

Digital image processing

Intended learning outcomes

The aim of the course is to provide insight into and experiecne with fundamental methods, tools, and applications for 3-D graphics, specifically in modeling, animation and rendering. Interactive applications are not covered. The course is an introduction to a broad and complex subject, but should provide a general foundation for the students to undertake further studies and develop further skills on their own. After the course, students should:

  • have fundamental skills in using at least one commonly used tool for 3-D graphics production
  • discuss and use common methods for modeling, animation and rendering
  • choose and use tools and methods for 3-D graphics production with proper consideration of intent
  • analyze and evaluate 3-D graphics in relation to other media
  • analyze and evaluate possibilites and limitations in 3-D graphics production
  • evaluate and criticize their own and others' choice of solutions, both in terms of the use of technology and in terms of form and content.

Course content

Overview of theory and practice in modeling, materials, lighting, animation and rendering.

Teaching and working methods

The first part of the course present general methods and concepts through a lab series with supporting lectures, where theory is illustrated by focused practical assignments.
The conclusion of the course is a somewhat larger project assignment with considerable student choice in what task to take on. The task should be a concrete concept study relevant to a real world problem, decided in collaboration with the tutor. The assignment should pertain to the general area of design and communication, and reflect back on previous courses in design, visualisation and storytelling.
Assessment is done by written and oral presentations.
The course spans the entire fall semester, with the lab sessions and the project assignment concentrated to one half-semester each.

Examination

LAB1Lab Assignments3 creditsU, G
UPG1Assignments3 creditsU, 3, 4, 5

Grades

Four-grade scale, LiU, U, 3, 4, 5

Department

Institutionen för teknik och naturvetenskap

Director of Studies or equivalent

Camilla Forsell

Examiner

Stefan Gustavson

Education components

Preliminary scheduled hours: 58 h
Recommended self-study hours: 102 h

Course literature

Other

Code Name Scope Grading scale
LAB1 Lab Assignments 3 credits U, G
UPG1 Assignments 3 credits U, 3, 4, 5

Note: The course matrix is not fully translated to English.

I U A Modules Comment
1. ÄMNESKUNSKAPER
1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen
1.2 Kunskaper i grundläggande (motsvarande G1X) teknikvetenskapliga ämnen
1.3 Fördjupade kunskaper (motsvarande G2X), metoder och verktyg inom något/några teknik- och naturvetenskapliga ämnen
1.4 Väsentligt fördjupade kunskaper (motsvarande A1X), metoder och verktyg inom något/några teknik- och naturvetenskapliga ämnen
1.5 Insikt i aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete
2. INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT
2.1 Analytiskt tänkande och problemlösning
2.2 Experimenterande och undersökande arbetssätt samt kunskapsbildning
2.3 Systemtänkande
2.4 Förhållningssätt, tänkande och lärande
2.5 Etik, likabehandling och ansvarstagande
3. FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH ATT KOMMUNICERA
3.1 Arbete i grupp
3.2 Kommunikation
3.3 Kommunikation på främmande språk
4. PLANERING, UTVECKLING, REALISERING OCH DRIFT AV TEKNISKA PRODUKTER OCH SYSTEM MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV
4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling för kunskapsutveckling
4.2 Företags- och affärsmässiga villkor
4.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera utveckling av produkter och system
4.4 Att konstruera produkter och system
4.5 Att realisera produkter och system
4.6 Att ta i drift och använda produkter och system
5. PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGS- ELLER UTVECKLINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV
5.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling
5.2 Ekonomiska villkor för kunskapsutveckling
5.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera forsknings- eller utvecklingsprojekt
5.4 Att genomföra forsknings- eller utvecklingsprojekt
5.5 Att redovisa och utvärdera forsknings- eller utvecklingsprojekt

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.