Market Communicative Design Project, 8 credits

Marknadskommunikativt designprojekt, 8 hp

TNGD45

Main field of study

Graphical Design and Communication

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Tommie Nyström

Director of studies or equivalent

Camilla Forsell

Education components

Preliminary scheduled hours: 64 h
Recommended self-study hours: 149 h
Course offered for Semester Period Timetable module Language Campus ECV
6KGDK Graphic Design and Communication, Bachelor's Programme 3 (Autumn 2018) 2 2 Swedish Norrköping C
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary

Main field of study

Graphical Design and Communication

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Graphic Design and Communication, Bachelor's Programme

Prerequisites

Mainly the program's previous courses in design, production and information design.

Intended learning outcomes

The aim of the course is to provide a theoretical and practical knowledge of implementing communication projects, from idea to final result with external assignments, as well as basic knowledge of group dynamics and the own role of a group. After completing the course, the student should be able to:

  • Explain the process from idea to finished artifact for different media channels, both communicatively and technically
  • Produce communicative and technically finished artifacts for different media channels
  • Describe the differences between empirical methods for research and practical design.
  • Describe the different phases in a group's development
  • Write about their own role in a working group

Course content

Group Dynamics, Market Analysis, Media Planning, Media Design and Production.

Teaching and working methods

The teaching is organized in lectures, lessons, workshops, project supervision, seminars and assignments.

 

Examination

UPG1Needs analysis, planning1 creditsU, G
UPG2Group Dynamics2 creditsU, G
UPG3Media Planning1 creditsU, G
PRA1Project4 creditsU, G

The course is graded Fail / Pass.

Grades

Two grade scale, older version, U, G

Department

Institutionen för teknik och naturvetenskap

Director of Studies or equivalent

Camilla Forsell

Examiner

Tommie Nyström

Education components

Preliminary scheduled hours: 64 h
Recommended self-study hours: 149 h

Course literature

Other

  • Will be announced at least two weeks before the course starts.

Code Name Scope Grading scale
UPG1 Needs analysis, planning 1 credits U, G
UPG2 Group Dynamics 2 credits U, G
UPG3 Media Planning 1 credits U, G
PRA1 Project 4 credits U, G

The course is graded Fail / Pass.

Other

Will be announced at least two weeks before the course starts.

Note: The course matrix is not fully translated to English.

I U A Modules Comment
1. ÄMNESKUNSKAPER
1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen
1.2 Kunskaper i grundläggande (motsvarande G1X) teknikvetenskapliga ämnen
1.3 Fördjupade kunskaper (motsvarande G2X), metoder och verktyg inom något/några teknik- och naturvetenskapliga ämnen
1.4 Väsentligt fördjupade kunskaper (motsvarande A1X), metoder och verktyg inom något/några teknik- och naturvetenskapliga ämnen
1.5 Insikt i aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete
2. INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT
2.1 Analytiskt tänkande och problemlösning
2.2 Experimenterande och undersökande arbetssätt samt kunskapsbildning
2.3 Systemtänkande
2.4 Förhållningssätt, tänkande och lärande
2.5 Etik, likabehandling och ansvarstagande
3. FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH ATT KOMMUNICERA
3.1 Arbete i grupp
3.2 Kommunikation
3.3 Kommunikation på främmande språk
4. PLANERING, UTVECKLING, REALISERING OCH DRIFT AV TEKNISKA PRODUKTER OCH SYSTEM MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV
4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling för kunskapsutveckling
4.2 Företags- och affärsmässiga villkor
4.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera utveckling av produkter och system
4.4 Att konstruera produkter och system
4.5 Att realisera produkter och system
4.6 Att ta i drift och använda produkter och system
5. PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGS- ELLER UTVECKLINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV
5.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling
5.2 Ekonomiska villkor för kunskapsutveckling
5.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera forsknings- eller utvecklingsprojekt
5.4 Att genomföra forsknings- eller utvecklingsprojekt
5.5 Att redovisa och utvärdera forsknings- eller utvecklingsprojekt

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.