Music Education and Music drama, 7.5 credits

Musikdidaktik och musikdramatik, 7.5 hp

918G24

The course is disused.
All instances mentioned below are cancelled.

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Course type

Single subject course

Examiner

Anna Englund Bohm

Director of studies or equivalent

Kicke Jeppsson
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV N.B.
Single subject course (One-quarter-time, Evening-time) Spring 2014 201405-201423 Swedish Linköping CANCELLED

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för kultur och kommunikation

No examination details is to be found.

Littaraturlista, ej fastställd Obligatoriskt • Uddén. Berit. (2004). Tanke – visa – språk. Musisk pedagogik med barn. Lund: Studentlitteratur. • Järleby, Anders. (2005). Spela roll – kreativt lärande med teater och drama. Pegasus förlag och teaterproduktion. • Kompendium som delas ut under kursen Valfri obligatorisk litteratur - en av nedanstående • Alerby, Eva & Elídottír, Jórunn. (2006). Lärandets konst – betraktelser av estetiska dimensioner i lärandet. Lund: Studentlitteratur. • Björkvold, J. (1994). Den musiska människan. Kristianstad: Runa Förlag AB. • Björkvold, J. (1998). Sköldpaddans sång. Kristianstad: Runa Förlag AB. • Bresler, Liora (editor). (2004). Knowing Bodies, Moving Minds. Towards Embodied Teaching and Learning. Netherlands: Kluwer Academic Publishers. • Bresler, Liora & Marmé Thompson, Christine. (2002) The arts in Childrens Lives. Dordrechtt: Kluwert Academic Publishers. • Cornett, Claudia, E. (2003). Creating meaning Through literature and the arts. New Jersey: Pearson Education • Denhardt, Robert B & Denhardt, Janet V. (2008). Konsten att leda – en fråga om timing, rytm och kommunikation. Lund: Studentlitteratur. • Eisner, Elliot. (2002). The arts and the Creation of Mind. New Haven: YaleUniversity Press. • Elliot, Ninni. (2009). Röstboken. Tal-, röst och sångövningar. Lund: Studentlitteratur. • Fagius, Jan. (2001). Hemisfärernas musik. Göteborg: Bo Ejeby Förlag. • Falkenberg, Cecilia & Håkansson, Erik (2004). Storylineboken. Handbok för lärare. Runa förlag. • Gate, Helene. Hägglund, Kent. (1988). Spela teater. Från idé till färdig föreställning. Stockholm: Bonniers förlag. • Grönlund/Alm/Hammarlund. (1999). Konstnärliga terapier – Bild, dans och musik i den läkande processen. Stockholm: Natur och kultur. • Hammershöj, H. (1995). Musikalisk utveckling i förskoleåldern. Lund: Studentlitteratur. • Jederlund, U. (2002). Musik och språk; ett vidgat perspektiv på barns språkutveckling. Stockholm: Runa Förlag. • Kaye, Deena. Le Brecht, James. Sound and Music for the Theatre. Focal Press. • Kullberg, Birgitta. (2004). Lust- och undervisningsbaserat lärande. – ett teoribygge. Lund: Studentlitteratur. • Lilliestam, Lars, (2006). Musikliv – vad människor gör med musik – och musik med människor. Göteborg: Bo Ejeby Förlag • Lundström, Ilona Antal. (1996). Musikens gåva. Uppsala: Konsultförlaget AB. • Malmström, Elisabeth. (2006). Estetisk pedagogik och lärande - processer i bildskapandet delaktighet och erkännande. Stockholm: Carlsson Bokförlag. • O ́Toole, John. (1992). The process of drama. Routledge. • Rasmussen, Bent. (1990). Musikteater – teater med musik til. Teaterforlaget Drama. • Ruud, Even. (2001) Varma ögonblick. Om musik, hälsa och livskvalitet. Göteborg: Bo Ejeby Förlag. • Ryberg, Karl. (1999). Färger i vardagsliv och terapi. Västerås: Ica bokförlag. • Uddholm, Mats. (1993). Pedagogen och den musikaliska människan. Mölndal: Lutfisken.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.