Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Music Education and Music drama, 7.5 credits
Musikdidaktik och musikdramatik, 7.5 hp
918G24
Main field of study
No main field of studyCourse level
First cycleCourse type
Single subject courseExaminer
Anna Englund BohmDirector of studies or equivalent
Kicke JeppssonECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | N.B. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Single subject course (One-quarter-time, Evening-time) | Spring 2014 | 201405-201423 | Swedish | Linköping | CANCELLED |
Main field of study
No main field of studyCourse level
First cycleAdvancement level
G1XGrades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för kultur och kommunikationNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Littaraturlista, ej fastställd
Obligatoriskt
• Uddén. Berit. (2004). Tanke – visa – språk. Musisk pedagogik med barn. Lund: Studentlitteratur.
• Järleby, Anders. (2005). Spela roll – kreativt lärande med teater och drama. Pegasus förlag och teaterproduktion.
• Kompendium som delas ut under kursen
Valfri obligatorisk litteratur - en av nedanstående
• Alerby, Eva & Elídottír, Jórunn. (2006). Lärandets konst – betraktelser av estetiska dimensioner i lärandet. Lund: Studentlitteratur.
• Björkvold, J. (1994). Den musiska människan. Kristianstad: Runa Förlag AB.
• Björkvold, J. (1998). Sköldpaddans sång. Kristianstad: Runa Förlag AB.
• Bresler, Liora (editor). (2004). Knowing Bodies, Moving Minds. Towards Embodied
Teaching and Learning. Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
• Bresler, Liora & Marmé Thompson, Christine. (2002) The arts in Childrens Lives.
Dordrechtt: Kluwert Academic Publishers.
• Cornett, Claudia, E. (2003). Creating meaning Through literature and the arts. New
Jersey: Pearson Education
• Denhardt, Robert B & Denhardt, Janet V. (2008). Konsten att leda – en fråga om timing,
rytm och kommunikation. Lund: Studentlitteratur.
• Eisner, Elliot. (2002). The arts and the Creation of Mind. New Haven: YaleUniversity
Press.
• Elliot, Ninni. (2009). Röstboken. Tal-, röst och sångövningar. Lund: Studentlitteratur.
• Fagius, Jan. (2001). Hemisfärernas musik. Göteborg: Bo Ejeby Förlag.
• Falkenberg, Cecilia & Håkansson, Erik (2004). Storylineboken. Handbok för lärare. Runa
förlag.
• Gate, Helene. Hägglund, Kent. (1988). Spela teater. Från idé till färdig föreställning.
Stockholm: Bonniers förlag.
• Grönlund/Alm/Hammarlund. (1999). Konstnärliga terapier – Bild, dans och musik i den
läkande processen. Stockholm: Natur och kultur.
• Hammershöj, H. (1995). Musikalisk utveckling i förskoleåldern. Lund: Studentlitteratur.
• Jederlund, U. (2002). Musik och språk; ett vidgat perspektiv på barns språkutveckling.
Stockholm: Runa Förlag.
• Kaye, Deena. Le Brecht, James. Sound and Music for the Theatre. Focal Press.
• Kullberg, Birgitta. (2004). Lust- och undervisningsbaserat lärande. – ett teoribygge.
Lund: Studentlitteratur.
• Lilliestam, Lars, (2006). Musikliv – vad människor gör med musik – och musik med
människor. Göteborg: Bo Ejeby Förlag
• Lundström, Ilona Antal. (1996). Musikens gåva. Uppsala: Konsultförlaget AB.
• Malmström, Elisabeth. (2006). Estetisk pedagogik och lärande - processer i bildskapandet
delaktighet och erkännande. Stockholm: Carlsson Bokförlag.
• O ́Toole, John. (1992). The process of drama. Routledge.
• Rasmussen, Bent. (1990). Musikteater – teater med musik til. Teaterforlaget Drama.
• Ruud, Even. (2001) Varma ögonblick. Om musik, hälsa och livskvalitet. Göteborg: Bo
Ejeby Förlag.
• Ryberg, Karl. (1999). Färger i vardagsliv och terapi. Västerås: Ica bokförlag.
• Uddholm, Mats. (1993). Pedagogen och den musikaliska människan. Mölndal: Lutfisken.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.