Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Mathematics Education 2, 6 credits
Matematik: Didaktik 2, 6 hp
91MAD3
Main field of study
MathematicsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1GMA | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Mathematics | 2 (Spring 2016) | Swedish | Linköping | C |
Main field of study
MathematicsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Mathematics
Entry requirements
-
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Matematiska institutionenNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
- Adler, J. (1998). A language of teaching dilemmas: Unlocking the complex multilingual secondary mathematics classroom. For the Learning of Mathematics, (24-33)
- Bergsten, C. m. fl (1997). Algebra för alla. Nämnaren Tema. Göteborg: NCM.
- Bergsten, C. (2006). Euklides i nya kläder - om dynamiska geometriprogram. Svenska Matematikersamfundets medlemsutskick, maj.
- Björklund Boistrup, L. (2010) Assessment Discourses in Mathematics Classrooms (Doktorsavhandling):Stockholms universitet.
- Blomhøj, M. (2000). Villkor för lärande i en datorbaserad matematikundervisning. I B. Grevholm (red.), Matematikdidaktik Ett nordiskt perspektiv (ss. 185-218). Lund. Studentlitteratur.
- Boaler, J. (2011). Elefanten i klassrummet - att hjälpa elever till ett lustfyllt lärande i matematik. Stockholm: Liber AB
- Dowling, P. (1996). A sociological analysis of school mathematics texts. Educational Studies in Mathematics, 31, 389-415.
- Englund, Tor, Pettersson, Astrid, Tambour, Torbjörn (red) (2007). Matematikdidaktiska texter del 2 Beprövad erfarenhet och vetenskaplig grund. Institutionen för undervisningsprocesser, kommunikation och lärande, Lärarhögskolan i Stockholm.
- Hagland, K., Hedrén, R., & Taflin, E. (2005). Rika matematiska problem - inspiration till variation. Stockholm: Liber.
- Hansson, Å. (2011). Ansvar för matematiklärande: effekter av undervisningsansvar i det flerspråkiga klassrummet. (Doktorsavhandling) Göteborg: Göteborgs universitet.
- Jablonka, E. (2003). Mathematical literacy. I A. Bishop et al (red.), Second international handbook of mathematics education, Part one (ss. 75-102). Dordrecht: Kluwer.
- MSU (2008). Mer än matematik- om språkliga dimensioner i matematikuppgifter. Stockholm.
- Noren, E. (2007) Tvåspråkig matematikundervisning. Nämnaren, (4).
- Olteanu, C. (2003) Algebra – Viktigt men svårt. Nämnaren, (3).
- Persson, I. O. (2007). Om negativa tal. Nämnaren, (2).
- Persson, I. O. (2007). Två tänkbara modeller för undervisning om negativa tal. Nämnaren, (3).
- Petersson, J. (2012). Rare mathematics - a needle eye for teachers of second language learners. In G. H. Gunnarsdóttir, F. Greinsdóttir, G. Pálsdóttir, M. Hannula, M. Hannula-Sormunnen, E. Jablonka, U. T. Jankvist, A. Ryve, P. Valero, K. Waege (Eds.), Proceedings of Norma 11, the 6th Nordic conference on mathematics education. (pp. 483-492).
- Pettersson, A. (1997). Analys av elevernas arbeten med mer omfattande matematikuppgifter i år 9. Stockholm: PRIM-gruppen, Lärarhögskolan i Stockholm.
- Skolverket (2004). Likvärdig bedömning och betygsättning (s. 47-63), Skolverkets allmänna råd 2004, Skolverket.
- Skolverket (2011). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011. Stockholm. Kursplanen för matematik.
- Skolverket. (2011) Kunskapsbedömning i skolan praxis, begrepp, problem och möjligheter. Stockholm: Skolverket.
- Skolverket (2012). Kommentarmaterial till kunskapskraven i matematik. Stockholm.
- Skott, J. m.fl. (2010) Matematik för lärare Delta didaktik. Malmö: Gleerups
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.