Sports, 15 credits

Idrott och hälsa A, 15 hp

923G16

The course is disused. Replaced by 923G18.

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Course type

Single subject course

Examiner

Tove Johansson

Course coordinator

Tove Johansson

Director of studies or equivalent

Anders Narbrink

Contact

Carina Skoog, administratör

Jennie Wallin, studievägledare

Tove Johansson, kursansvarig lärare

ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
Single subject course (Full-time, Day-time) Autumn 2019 201934-201943 Swedish Linköping, Valla

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Examination

Applies to all courses regardless of grading scale.

  • Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

If the course has a three-graded grading scale (U - VG), following applies:

  • Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

If the course is a VfU course, the following applies:

  • Examination of applied social and didactic abilities is limited to three (3) occasions.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus.

The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för kultur och kommunikation
Code Name Scope Grading scale
PRE5 Exercises 1 credits U, G
SRE3 Exersises 2 credits U, G
RAP3 Exersises 3 credits U, G, VG
PRE6 Exersises 2 credits U, G
PRE7 Exersises 1 credits U, G
POR4 Exercises 6 credits U, G, VG
Litteratur: (preliminär) Alsegård,Helena (2007) Samarbetsövningar. Stockholm; Sisu Idrottsböcker Annerstedt,Claes (2007) Att lära sig vara lärare i idrott och hälsa. Göteborg; Multicare förlag Brügge m fl (2011) Friluftslivets pedagogik. Liber: Stockholm Bryman, Alan (2002). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber (eller motsvarande) Börjesson, Lena (2005) Kolbs lärstilar – vilken lärstil har du? Enskede; Metoda konsulter AB Ekstam, Kjell (2008) Praktisk konfliktlösning. Malmö;Liber Ericsson, I., Grahn, P. & Skärbäck, E. (2009). Närmiljöns betydelse och hur den kan påverkas. Educare, (1), 80-101.(kan laddas ner via: http://forskning.mah.se/id/luiner ) Fundberg Jesper m.fl.(2013)Vem platsar i laget? – en antologi om idrott och etnisk mångfald. Centrum för idrottsforskning 2012:3. Stockholm; SISU Idrottsböcker Hassmén Peter, Hassmén Nathalie(2010) Idrottsledarskap. Stockholm;Natur&Kultur (ISBN 978-91-27-08821-4) Huitfeldt, Åke m.fl. (1998) Rörelse & Idrott. Liber; Stockholm Larsson, Håkan. Meckbach, Jane (red.)(2007) Idrottsdidaktiska utmaningar. Stockholm; Liber Lindquist, Anna (2010) Dans i skolan – om genus, kropp och uttryck. Umeå Universitet; http://umu.diva-portal.org/smash/record.jsf?searchId=1&pid=diva2:303675 (filen finns under filinformation) Lindström Lars m.fl. (2011) Pedagogisk bedömning - Om att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap. Stockholm; Stockholms Universitetsförlag Lärarnas Riksförbund (2011- 4é upplagan) Idrottsläraren och arbetsmiljön (www.lr.se: kontaktperson Sandra Roks) Myndigheten för skolutveckling (2007:2) Idrott och hälsa – en samtalsguide om kunskap, arbetsrätt och bedömning.Stödmaterial. (Finns att ladda ner från skolverkets hemsida http://www.skolverket.se/sb/d/2483/a/13682) Naturvårdsverket (2006) Naturen som kraftkälla – om hur och varför naturen påverkar hälsan. Stockholm; Naturvårdsverket Kan laddas ned från: www.naturvardsverket.se Raustorp, Anders (2011). Att lära fysisk aktivitet. Uppsala; Kunskapsförlaget Riksidrottsförbundet (2009:7) Varför idrott och fysisk aktivitet är viktigt för barn och ungdom – fakta och argument (artikelnr. 633024). Stockholm; Idrottens hus Sachs, Lisbeth (1994) "Har begreppet stress något gemensamt med 'onda ögat'? Socialantropologiska perspektiv på preventionens kulturella konstruktion.(s. 240-262) ur Carlsson,Gösta,Arvidsson,Ola (red) (1994)Kampen mot folkhälsan;prevention i historia och nutid ** (kopierad artikel) Schenker, Katarina (2011)På spaning efter idrottsdidaktik (avhandling) Malmö; Holmbergs förlag kan laddas ner via: http://forskning.mah.se/id/lukasc Skolverket (2011). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011. Stockholm: Utbildningsdepartementet http://www.skolverket.se/lagar_och_regler/laroplaner Skolverket (2011)Kommentarmaterial till kursplanen i idrott och hälsa. Stockholm ;Fritzes http://www.skolverket.se/forskola_och_skola/Grundskoleutbildning/2.3064/kommentarmaterial-till-kursplanerna-1.122644 Svender, Jenny (2012)Så gör(s)idrottande flickor – iscensättning av flickor inom barn – och ungdomsidrotten. Doktorsavhandling för pedagogik och didaktik. Stockholm; Stockholms universitet Tonkonogi, Michail , Bellardini,Helena (2012) Åldersanpassad fysisk träning för barn och ungdom –för hälsa, prestation och individuell utveckling. Stockholm; SISU Idrottsböcker Wehlin, Anita(2011) Orientera i skolan. Stockholm; SISU Idrottsböcker Wickström, Anette (2012) From individual to relational strategies. Transforming a manual-based psychoeducational course at school(abstract - kopierad artikel)

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page. Click on a file to download and open it.