Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
History (31-37,5), 7.5 credits
Historia (31-37,5 hp), 7.5 hp
92HI31
Main field of study
HistoryCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1GHI | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject History | 3 (Autumn 2012) | Swedish |
Main field of study
HistoryCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject History
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för studier av samhällsutveckling och kulturNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Metod
Florén, Anders & Ågren, Henrik, Historiska undersökningar:
grunder i historisk teori, metod och framställningssätt, 2.,
[uppdaterade] uppl., Studentlitteratur, Lund, 2006
Textkompendium, inhandlas LIU (C-huset)
Globalisering i ett historiedidaktiskt perspektiv
Stearns, Peter N., Globalization in world history, London & New
York: Routledge, 2010. (168 sid.) [Obs förväxla ej denna bok
med en antologi med samma titel redigerad av A.G. Hopkins från
2002]
Amirell, Stefan Eklöf, ”Den världshistoriska vändningen.
Möjligheter och problem i relation till svensk historisk forskning”,
Historisk tidskrift 2008:4. (23 sid.)
Torstendahl, Rolf, ”Idén om global historia och den
transnationella trenden” Historisk tidskrift 2009:2. (6 sid.)
Amirell, Stefan Eklöf, ”Den världshistoriska vändningen och
strävan att övervinna det nationella paradigmet. Ett svar till Rolf
Torstendahl”, Historisk tidskrift 2009:2. (6 sid.)
Torstendahl, Rolf, ”Transnationell eller global. Slutreplik till Stefan
Eklöf Amirell”, Historisk tidskrift 2009:3. (2 sid.)
Müller, Leos & Göran Rydén, ”Transnationell eller global historia?
Replik till Stefan Eklöf Amirell och Rolf Torstendahl”, Historisk
tidskrift 2009:4. (9 sid.)
Samtliga ovanstående artiklar i Historisk tidskrift är tillgängliga i
fulltext på www.historisktidskrift.se
Summa obligatorisk litteratur: 214 sid.
Litteratur till hemuppgift tillkommer i samråd med examinator.
Som utgångspunkt rekommenderas John P. McKay, A history of
world societies, 8. ed., Bedford / St. Martinʼs, Boston, 2009 (eller
andra upplagor).
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.