Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Swedish as a second language (31-45), 15 credits
Svenska som andraspråk (31-45 hp), 15 hp
92SA37
Main field of study
No main field of studyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Linda JönssonDirector of studies or equivalent
Linda JönssonECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L17EN | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject English | 4 (Spring 2014) | ||||
L17SV | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Swedish | 4 (Spring 2014) |
Main field of study
No main field of studyCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject English
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Swedish
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för kultur och kommunikationNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Abrahamsson, Tua & Bergman, Pirkko (red) (2205). Tankarna springer före. Att bedöma andraspråk i utveckling. Stockholm: HLS förlag.
Alleklev, Birgitta & Lindvall, Lisbeth (2005). Listiga räven. Läsinlärning genom skönlitteratur.
Att undervisa elever med svenska som andraspråk – ett referensmaterial. (2003). Myndigheten för skolutveckling. www.skolverket.se
Cerú, Eva (red) (2000) Lärarbok 2. UR. Stockholm: Natur och kultur. Sid: 164-224.
Chambers, Aidan (2002). Böcker inom oss. Om boksamtal. Stockholm: Rabén & Sjögren.
Gibbons, Pauline (2006). Stärk språket. Stärk lärandet. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet. Uppsala: Hallgren & Fallgren
Hyltenstam, Kenneth & Lindberg, Inger (red) (2004). Svenska som andraspråk – i forskning, undervisning och samhälle. Lund: Studentlitteratur. Del 3.
Kjellin, Olle (2002) Uttalet, Språket och Hjärnan. Teori och metodik. Hallgren & Fallgren
Kuick, Katarina & Karlsson, Ylva (2009). Skriv om och om igen. XPublishing.
Lundin, Katarina (2009). Tala om språk. Grammatik för lärarstuderande. Lund: Studentlitteratur.
Molloy, Gunilla (1996). Reflekterande läsning och skrivning. Lund: Studentlitteratur
Skolverket: Kursplaner för Svenska som andraspråk (i grundskolan och på gymnasiet) och Sfi. Nationella prov. Finns på nätet www.skolverket.se
Svenska som andraspråk. En samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning. Myndigheten för skolutveckling. www.skolverket.se
Symposium 2006 – Bedömning, flerspråklighet och lärande. Mikael Olofsson (red). Nationellt centrum för sfi och svenska som andraspråk. Finns att ladda ner eller läsa på http://www.andrasprak.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=13050&a=64381
Viberg, Åke; Ballardini, Kerstin & Stjärnlöf, Sune (1986 el. senare) Mål. Svensk grammatik
på svenska. Stockholm. Natur och kultur.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.