Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Swedish as a second language (31-45), 15 credits
Svenska som andraspråk (31-45 hp), 15 hp
92SA37
Main field of study
Swedish LanguageCourse level
First cycleCourse type
Programme courseCourse coordinator
Helena GrönåsDirector of studies or equivalent
Lisbeth HurtigECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L17EN | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject English | 4 (Spring 2017) | 201634-201704 | Swedish | Linköping, Valla | |
L17SV | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Swedish | 4 (Spring 2017) | 201634-201704 | Swedish | Linköping, Valla | E |
Main field of study
Swedish LanguageCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject English
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Swedish
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för kultur och kommunikationNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Bunar, Nihad (2010). Nyanlända och lärande – en forskningsöversikt om nyanlända elever i svenska skolan. Stockholm: Vetenskapsrådets Rapportserie 6:2010. Se LISAM.
Gibbons, Pauline (2006). Stärk språket. Stärk lärandet. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet. Uppsala: Hallgren & Fallgren
Gibbons, Pauline (2010). Lyft språket – lyft tänkandet. Språk och lärande. Uppsala: Hallgren & Fallgren
Hyltenstam, Kenneth & Lindberg, Inger (red) (2012). Flerspråkighet – En forskningsöversikt.
Stockholm: Vetenskapsrådet 5:2012. Del III
Hyltenstam, Kenneth & Lindberg, Inger (red) (2004). Svenska som andraspråk – i forskning, undervisning och samhälle. Lund: Studentlitteratur. Del 3.
Johansson, Britt & Sandell- Ring, Anniqa (2010) Låt språket bära – genrepedagogik i praktiken. Uppsala: Hallgren & Fallgren.
Kästen-Eberling & Tore Otterup (2014). En bra början – mottagande och introduktion av nyanlända elever. Lund: Studentlitteratur.
Skolverket: Greppa språket – ämnesdidaktiska perspektiv på flerspråkighet. Finns att beställa på Skolverkets hemsida.
Skolverket: Kursplaner för Svenska som andraspråk (i grundskolan och på gymnasiet) och Sfi. Nationella prov. Finns på nätet www.skolverket.se
Svenska som andraspråk. En samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning. Myndigheten för skolutveckling. www.skolverket.se
Stärk språket - Stärk lärandet läses av studenter med inriktning mot de lägre åldrarna.
Lyft språket – Lyft tänkandet läses av studenter med inriktning mot de äldre åldrarna.
Kan tillkomma litteratur i form av artiklar och Skolverkets publikationer.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.