Folkbildning as a Social and Local Reality, 15 credits

Folkbildning som samhällsfenomen och lokal verklighet, grundnivå, 15 hp

940G01

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L9FOL Programme for Folk High School Teacher Education, Part Time 1 (Autumn 2013) Swedish C

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Teachers in the Folk High School Programme
  • Programme for Folk High School Teacher Education

Grades

Two-grade scale, U, G

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande
Code Name Scope Grading scale
SFU1 Written exam 7 credits U, G
SRE2 Written presentation 4 credits U, G
SRE1 Written presentation 4 credits U, G
2014: Dimenäs, Jörgen (2007): Lära till lärare. Stockholm: Liber. (I kursen läses om etnografi) Gustavsson, Bernt (2009): Folkhögskolans praktiker i förändring. Lund: Student litteratur. (I kursen läses kapitel 1-10) Gustavsson, Bernt, Wiklund, Matilda (2013): Nyttan med folklig bildning: en studie av kapitalformer i folkbildande verksamhet. Lund: Nordic Academic Press (I kursen läses särskilt sid 1- 62) Laginder, Ann-Marie; Nordvall, Henrik & Crowther, Jim (red.) (2013): Popular Education, Power and Democracy: Swedish Experiences and Contributions. NIACE Larsson, Berit (2009): Ett delat rum. Agonistisk feminism och folklig mobilisering – exemplet kvinnofolkhögskolan. Göteborg: Makadam förlag. (Särskilt sidorna 68-77 & 112-130 där författaren skriver om folkbildning) Larsson, Staffan (2001): Seven aspects of democracy as related to study circles. International. Journal of Lifelong Education, 20(3), 199-217. (Pdf-fil läggs ut). Larsson, Staffan (2005) Förnyelse som tradition. I: Laginder, Ann-Marie & Landström, Inger (red) Folkbildning – samtidig eller tidlös. Mimer, Linköpings universitet http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-30146 Paldanius, Sam (2007): En folkhögskolemässig anda i förändring. Linköping University Press. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-54094 Regeringens proposition (2013/2014): Allas kunskap – allas bildning 2013/14:172 http://www.regeringen.se/content/1/c6/23/57/00/3f9e078a.pdf Tösse, Sigvart (2009): Folkbildning som universellt fenomen. Om betydelser och motsvarigheter i historiskt och internationellt perspektiv. Mimer, Linköpings universitet. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-72777 Åberg, Pelle & von Essen, Johan (2012): Tradition, resurs eller nödvändighet. Om relationen mellan folkhögskolor och deras huvudmän. Stockholm: Folkbildningsrådet. http://www.folkbildning.se/Rapporter-publikationer/Utvarderingar/Utvarderingar-2012 Aktuella dokument: Folkbildningsrådet (2013). Folkbildningens vägval och vilja http://www.folkbildning.se//Documents/R_Aktuella_projekt/folkbildningens-vagval-vilja.pdf Folkbildningsrådet (2011). Gränsöverskridande folkbildning – om resurser, nätverk och transnationellt engagemang. www.folkbildning.se Rörelsefolkhögskolornas idéorganisation (RIO) (2013) Idéprogram http://www.rio-org.se/images/nyheter/ideprogramWEBB.pdf

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.