Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Folkbildning as a Social and Local Reality, 15 credits
Folkbildning som samhällsfenomen och lokal verklighet, grundnivå, 15 hp
940G01
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L9FOL | Programme for Folk High School Teacher Education, Part Time | 1 (Autumn 2013) | Swedish | C |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Teachers in the Folk High School Programme
- Programme for Folk High School Teacher Education
Grades
Two-grade scale, U, GOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeCode | Name | Scope | Grading scale |
---|---|---|---|
SFU1 | Written exam | 7 credits | U, G |
SRE2 | Written presentation | 4 credits | U, G |
SRE1 | Written presentation | 4 credits | U, G |
Course literature is preliminary.
2014:
Dimenäs, Jörgen (2007): Lära till lärare. Stockholm: Liber. (I kursen läses om etnografi)
Gustavsson, Bernt (2009): Folkhögskolans praktiker i förändring. Lund: Student litteratur.
(I kursen läses kapitel 1-10)
Gustavsson, Bernt, Wiklund, Matilda (2013): Nyttan med folklig bildning: en studie av
kapitalformer i folkbildande verksamhet. Lund: Nordic Academic Press (I kursen läses särskilt sid 1- 62)
Laginder, Ann-Marie; Nordvall, Henrik & Crowther, Jim (red.) (2013): Popular Education,
Power and Democracy: Swedish Experiences and Contributions. NIACE
Larsson, Berit (2009): Ett delat rum. Agonistisk feminism och folklig mobilisering – exemplet kvinnofolkhögskolan. Göteborg: Makadam förlag. (Särskilt sidorna 68-77 & 112-130 där författaren skriver om folkbildning)
Larsson, Staffan (2001): Seven aspects of democracy as related to study circles. International.
Journal of Lifelong Education, 20(3), 199-217. (Pdf-fil läggs ut).
Larsson, Staffan (2005) Förnyelse som tradition. I: Laginder, Ann-Marie & Landström, Inger (red) Folkbildning – samtidig eller tidlös. Mimer, Linköpings universitet http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-30146
Paldanius, Sam (2007): En folkhögskolemässig anda i förändring. Linköping University
Press. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-54094
Regeringens proposition (2013/2014): Allas kunskap – allas bildning 2013/14:172 http://www.regeringen.se/content/1/c6/23/57/00/3f9e078a.pdf
Tösse, Sigvart (2009): Folkbildning som universellt fenomen. Om betydelser och motsvarigheter i historiskt och internationellt perspektiv. Mimer, Linköpings universitet. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-72777
Åberg, Pelle & von Essen, Johan (2012): Tradition, resurs eller nödvändighet. Om relationen
mellan folkhögskolor och deras huvudmän. Stockholm: Folkbildningsrådet.
http://www.folkbildning.se/Rapporter-publikationer/Utvarderingar/Utvarderingar-2012
Aktuella dokument:
Folkbildningsrådet (2013). Folkbildningens vägval och vilja
http://www.folkbildning.se//Documents/R_Aktuella_projekt/folkbildningens-vagval-vilja.pdf
Folkbildningsrådet (2011). Gränsöverskridande folkbildning – om resurser, nätverk och
transnationellt engagemang. www.folkbildning.se
Rörelsefolkhögskolornas idéorganisation (RIO) (2013) Idéprogram
http://www.rio-org.se/images/nyheter/ideprogramWEBB.pdf
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.