Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Methods for Research and Development in Educational Institutions, 15 credits
Forskning och utvecklingsarbete i utbildning och skola, 15 hp
942A07
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseExaminer
Ingrid KarlssonDirector of studies or equivalent
Elisabeth AhlstrandECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L7MPD | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Halvfart, Pedagogiskt arbete) | 1 (Autumn 2014) | 201434-201523 | Swedish | Linköping, Valla | C/E |
L7MPS | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) | 3 (Autumn 2014) | 201434-201523 | Swedish | Linköping, Valla | E |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
- Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with Emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
Examination
Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.
Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Bryman, Alan (2011). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber.
Einarsson, Charlotte & Hammar Chiriac, Eva (2002). Gruppobservationer. Teori och praktik. Lund: Studentlitteratur.
Eriksson Barajas, Katarina, Christina Forsberg och Yvonne Wengström (2013). Systematiska litteraturstudier i utbildningsvetenskap. Vägledning vid examensarbeten och vetenskapliga artiklar. Stockholm: Natur & Kultur.
Fejes, Andreas & Thornberg, Robert (2009). Handbok i kvalitativ analys. Stockholm: Liber (Kap. 1).
Larsson, Staffan (2005). On quality of qualitative studies. Nordic Studies in Education 1/2005, s. 16-35.
eller:
Larsson, Staffan (2005). A pluralist view of generalisation in qualitative research. Paper presented at the Oxford Etnography Conference, Oxford University, September 12-13, 2005.
Ryen, Anne (2004). Kvalitativ intervju. Malmö: Liber.
Starrin, Bengt & Svensson, Per-Gunnar (1994). Kvalitativ metod och vetenskapsteori. Lund: Studentlitteratur.
Trost, Jan (2001). Enkätboken. Lund: Studentlitteratur.
Vetenskapsrådet (2010). Forskningsetiska principer inom humanistisk-samhällsvetenskaplig forskning (2007). Stockholm: Vetenskapsrådet. http://www.codex.vr.se/texts/HSFR.pdf 2013-02-06.
Åsberg, Rodney (2001). Det finns inga kvalitativa metoder och inga kvantitativa heller för den delen. Pedagogisk forskning i Sverige, 6, 270-292.
Referenslitteratur
Alvesson, M. & Sköldberg, K. (2008). Tolkning och reflek¬tion i vetenskapsfilosofi och kvalitativ metod. Lund: Student¬litteratur
Fangen, Karin (2005). Deltagande observation. Malmö: Liber
Fejes, Andreas & Thornberg, Robert (2009). Handbok i kvalitativ analys. Stockholm: Liber
Guvå, Gunilla & Hylander, Ingrid (2003). Grundad teori. Stockholm: Liber.
Hartman, Sven (2003). Skrivhandledning. Stockholm: Natur och Kultur.
Kvale, Sten (1997). Kvalitativa intervjuer. Lund: Studentlitteratur.
Løkensgard Hoel, Torlaug (2008). Skriva på universitet och högskolor. En bok för lärare och studenter. Lund: Studentlitteratur.
Merriam, Sharan B. (1994). Fallstudien som forskningsmetod. Lund: Studentlitteratur.
Rudberg, B. (1998). Statistik: att beskriva och analysera statistiska data. Lund: Studentlitteratur.
Starrin, B., Larsson, G., Dahlgren, L. & Styrborn, S. (1995) Från upptäckt till presentation. Om kvalitativ metod och teorigenerering på empirisk grund. Lund: Studentlitteratur
Strömqvist, Siv (2010). Skrivboken. Skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Malmö: Gleerups.
Trost, Jan (1997). Kvalitativa intervjuer. Lund: Studentlitteratur
Undheim, J. O. (1996). Statistik från ord till formel: introduktion i statistik för samhällsvetare. Lund: Studentlitteratur.
Åsberg, R. (2000). Ontologi, epistemologi och metodologi. En kritisk genomgång av vissa grundläggande vetenskapliga begrepp och ansatser. IPD-rapport Nr 2000:13. Göteborgs Universitet: Institutionen för pedagogik och didaktik.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.