Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Pedagogical work in theory and practice, 7.5 credits
Pedagogiskt arbete i teori och praktik, 7.5 hp
949A03
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L7MPD | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Kvartsfart, Pedagogiskt arbete) | 2 (Spring 2016) | 201604-201623 | Swedish | Linköping | C |
L7MPD | Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) | 2 (Spring 2016) | 201604-201623 | Swedish | Linköping | C |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with Emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Aili, Carola. Blossing, Ulf. & Tornberg, Ulrika. (red). (2008). Lärare i blickpunkten-olika perspektiv på lärares liv och arbetet. Stockholm: Lärarförbundets förlag.
Bergström, Gunnar. (2003). Perspektiv på skolreformer. I S. Selander (red), (2003). I Kobran, Nallen och majjen. Myndigheten för skolutveckling. Kalmar: Leanders Grafiska AB. Laddas ned.
Carlgren, Ingrid. & Marton, Ference. (2000). Lärare av i morgon. Stockholm: Lärarförbundets förlag.
Charon, Joel. M. (2007). Symbolic interactionism. An introduction, an interpretation, an integration. Engelwood Cliffs, N.J: Prentice Hall (Kap. 1: The Nature of perspective), s. 1-13. (I kompendium som köpes vid kursstart.)
Erixon, Per-Olof. (red). (2005).Nu var det 2002-ett ämnes tillblivelse sett ur ett prefektperspektiv. I Tidskrift för Lärarutbildning och Forskning. Tema Pedagogiskt Arbete nr 1-2, 2002, s. 103-130. Laddas ned. http://www.use.umu.se/digitalAssets/5/5864_lofu_1-2_2002.pdf
Erixon Arreman, Inger.(2005). Pedagogiskt arbete. En social konstruktion för att fylla en social funktion (s.39-56). I Tidskrift för Lärarutbildning och Forskning. Tema Pedagogiskt Arbete nr 1-2, 2002. Laddas ned. http://www.use.umu.se/digitalAssets/5/5864_lofu_1-2_2002.pdf
Hultman, Glenn. & Martinsson, Bengt-Göran.(red). (2005). Pedagogiskt arbete som forskningsfält. Några forskningsinriktningar vid Linköpings universitet. Skapande vetande 44. Linköping: UniTryck. (Hämtas på LISAM).
Hultqvist, Elisabeth. (2011). Om lärararbetets förändrade yrkesvillkor. I Pedagogisk Forskning i Sverige, årg 16, nr 3, s. 203-213. Laddas ned. http://www.politiken.se/tidskrifter/pedfo/1103/4.hultq.pdf
Johanson, Ulla. & Florin, Christina. (1996). Tre kulturer – tre historier. Disciplinering i läroverk, flickskolor och folkskolor under 1800-talets senare hälft‖, Utbildningshistoria 1996. (I kompendium som köpes vid kursstart.)
Lindqvist. Per. (2010). Ödmjuk orubblighet. En avgörande kvalitet i lärares yrkeskunnande. Didaktisk Tidskrift, 19(1), 1-18. Laddas ned. http://www.didaktisktidskrift.se/pdf/orubblighet.pdf
Markström, Ann-Marie. (2005). Förskolan som normaliseringspraktik : En etnografisk studie. Akad. Avhandling. Linköping Studies in Pedagogic Practices no 1. Linköping: Unitryck (Endast kapitel 4).
Laddas ned. http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:223570/FULLTEXT01
Nuthall, Graham. (2001). The Cultural Myths and Realities of Teaching and Learning: I Educational leaders. Laddas ned. http://www.educationalleaders.govt.nz/Pedagogy-and-assessment/Evidence-based-leadership/Data-gathering-and-analysis/The-cultural-myths-and-realities-of-teaching-and-learning
Pitkäniemi, Harri. (2009). The essence of teaching–learning conceptual relations: How does
teaching work?, Scandinavian Journal of Educational Research 53 (3), s. 263–276. Laddas ned från Bibliotekets nättidsskrifter.
Richardsson, Gunnar. (2004). Skolan förr och nu. I Svensk utbildningshistoria. Lund: Studentlitteratur.( I kompendium som köpes vid kursstart.)
Wedin, Ann-Sofi. (2010). Lärares arbete och kunskap – relationer, undervisning och betyg. Lund: Studentlitteratur.
Tillkommer: En valfri avhandling inom Pedagogiskt arbete
En valfri artikel inom området Pedagogiskt arbete
Stencilerat material
Referenslitteratur:
Hartman, Sven. (2003). Skrivhandledning. Falun: ScandBook AB.
Jarrick, Arne & Josephson, Olle.(1998). Från tanke till text. En språkhandbok för uppsatsskrivande studenter. Lund: Studentlitteratur.
Lökensgard Hoel, Torlaug. (2010). Skriva på universitet och högskolor. Lund: Studentlitteratur.
Svenska Språknämnden (2007). Svenska skrivregler. Stockholm: Liber
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.