To teach in a subject - didactics, 15 credits

Att undervisa i ett ämne - didaktik, 15 hp

949A04

The course is disused.

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

Second cycle

Course type

Programme course

Examiner

Mats Sjöberg
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) 3 (Autumn 2013) Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices, (Pedagogical Practices) 3 (Autumn 2013) Swedish Linköping E

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

Second cycle

Advancement level

A1X

Course offered for

  • Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande

No examination details is to be found.

Delkurs 1: Läroplansteori, didaktik och ämneshistoria Arfwedson, Gerd B – Arfwedson, Gerhard (2002): Didaktik för lärare. En bok om lärares yrke i teori och praktik. Stockholm: HLS förlag, s. 206-283 Carlgren, Ingrid (2012): ”Kunskap för bildning?”, i: Tomas Englund, Eva Forsberg & Daniel Sundberg (red): Vad räknas som kunskap? Läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola. Stockholm: Liber; s. 118-139 Hartman, Sven (2012): Det pedagogiska kulturarvet. Traditioner och idéer i svensk undervisningshistoria. Stockholm: Natur& kultur; s. 13-253 Larsson, Esbjörn & Westberg, Johannes (red) (2011): Utbildningshistoria – en introduktion. Lund: Studentlitteratur; s. 199-285 Liberg, Caroline (2010): ”Den didaktiska reliefen – att vara lärare”, i: Ulf P Lundgren, Roger Säljö & Caroline Liberg (red). Lärande, skola, bildning. Grundbok för lärare. Stockholm: Natur & kultur, s. 215-231 Lundgren, Ulf P (2012): ”Den svenska läroplansteoretiska forskningen – en personligt hållen reflektion”, i: Tomas Englund, Eva Forsberg & Daniel Sundberg (red): Vad räknas som kunskap? Läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola. Stockholm: Liber; s. 39-61 Selander, Staffan (2010): ”Didaktik – undervisning och lärande”, i: Ulf P Lundgren, Roger Säljö & Caroline Liberg (red): Lärande, skola, bildning. Grundbok för lärare. Stockholm: Natur & kultur; s. 197-214

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.