Children and young people who challenge school, 15 credits

Barn och ungdomar som utmanar skolan, 15 hp

949A05

Main field of study

Special Education

Course level

Second cycle

Course type

Programme course

Examiner

Kristina Hellberg, Barbro Svensson
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L7MPD Masterprogramme in Pedagogic Practices (Halvfart, Pedagogiskt arbete) 3 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping, Valla E
L7MPD Masterprogramme in Pedagogic Practices (Kvartsfart, Pedagogiskt arbete) 3 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) 5 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) 5 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices (Pedagogical Practices) 7 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E
L7MPS Masterprogramme in Pedagogic Practices, (Pedagogical Practices) 7 (Autumn 2015) Swedish Linköping E
L7MPD Masterprogramme in Special Education (Halvfart, Specialpedagogik) 1 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E
L7MPD Masterprogramme in Special Education (Halvfart, Specialpedagogik) 3 (Autumn 2015) 201534-201623 Swedish Linköping E

Main field of study

Special Education

Course level

Second cycle

Advancement level

A1X

Course offered for

  • Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with Emphasis in Outdoor Didactics/Special Education
  • Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande

No examination details is to be found.

LITTERATURLISTA/REFERENSLITTERATUR Barn och ungdomar som utmanar skolan, kurskod 949A05/921A01 HT15/VT16 (Obligatorisk litteratur är markerad med en *) *Brodin, J. & Lindström, P. (2004). Perspektiv på en skola för alla. Studentlitteratur: Lund Bartholdsson, Å. (2007). Med facit i hand. Normalitet, elevskap och vänlig maktutövning i två svenska skolor. Avhandling i socialantropologi. Stockholms universitet. Emilsson, A. (2010). Det önskvärda barnet. Fostran uttryckt i vardagliga kommunikationshandlingar mellan lärare och barn i förskolan. (Finns att hämta på nätet) Gärdenfors, P. (2010). Lusten att förstå. Natur och kultur *Hejlskov Elvén, B. (2014). Beteendeproblem i skolan. Stockholm: Natur kultur Akademiska Hellberg, K. (2006). Olik, annorlunda, kategoriserad. I: Normalitetens förhandling och förvandling, red: Judith Lind (2006). Brutus Östlings Bokförlag Symposion Hägglund, S. (2001). Tema: FN´s konvension om barns rättigheter- en källa till viktiga forskningsfrågor om barns och barns villkor. Utbildnings och demokrati. 10(2). s . 3-8. *Hjörne, E. & Säljö, R. (2008). Att platsa i en skola för alla. Elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan. Finland: Nordstedts akademiska förlag. Ingvar, M. & Eldh, G. (2014). Hjärnkoll på skolan. Stockholm: Natur Kultur Akademiska Lind, J. (2006). Normalitetens förhandling och förvandling. Brutus Östlings Bokförlag Symposion Lpf 94.(1994). Läroplan för de frivilliga skolformerna. Stockholm: utbildningsdepartementet (Lpo 94. (1994). Läroplan för det obligatoriska skolväsendet, förskoleklassen, och fritidshemmet. Stockholm: Utbildningsdepartementet) Lgr 11,( 2011) Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. Stockholm, Skolverket *Nordahl, T, Sorlie, M- A, Manger, T & Tveit ,A. (2007). Att möta beteendeproblem bland barn och ungdomar- Teoretiska och praktiska perspektiv. Stockholm: Liberg Persson, A. (1996). Fängelse, marknad och fria studier: Skolans institutionella ansikten och utvecklingstendenser. Socialvetenskaplig tidskrift nr 4, s. 272-285. Richardsson, G. (2004). Svensk utbildningshistoria: Skola och samhälle förr och nu. Stockholm: Studentlitteratur. (Kap Skola och samhälle samt Svensk skola 1970- 2005). *Severinsson, S. (2010). Unga i normalitetens gränsland:Undervisning och behandling i särskilda undervisningsgrupper ochhem för vård eller boende. Linköpings Studies in Education and Social Sciences No. 1Linköping Studies in Pedagogic Practises No. 13 (finns att hämta på nätet) . *Stiegedahl, M. (2004). Framgångsalternativet. Mötet i skolan mellan utanförskap och innanförskap. Studentlitteratur: Lund. Sträng, M. H. (2005). Samspel för lärande. Didaktiska redskap för professionella lärare. Studentlitteratur: Lund. Säfström, A. & Svedner, P-O. (2000). Didaktik - perspektiv och behov. Studentlitteratur: Lund Säljö, R. (1992). Kunskap genom samtal Didaktisk tidskrift. 2-3, s 16- 28 *Thornberg, R (2013). Det sociala livet i skolan. Socialpsykologi för lärare. Liber.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.