Thesis, 2 year Master of Education with Outdoor Teaching – with Focus on Liberal Arts and Social Science, 15 credits

Uppsats, master, pedagogik med utomhusdidaktisk inriktning - inr Hum och Sam, 15 hp

949A08

Main field of study

No main field of study

Course level

Second cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L7MPS Masterprogramme in Education with emphasis in Outdoor Didactics (Education with Emphasis in Outdoor Education) 7 (Autumn 2015) Swedish Linköping C/E

Main field of study

No main field of study

Course level

Second cycle

Course offered for

  • Master´s programme in Pedagogical Practices/Education with emphasis in Outdoor Didactics/Special Education

Examination

Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för kultur och kommunikation

No examination details is to be found.

Obligatorisk litteratur Grantz, H. (2014). Handla med handlingskompetens – en kvasiexperimentell studie kring undervisning om hållbar utveckling. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Ladda ner från http://www.diva-portal.org Hammarsten, M. (2014). Fritidshemsbarns meningsskapande på oredigerade platser utomhus kring fritidshem. Masteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. http://hj.diva-portal.org/smash/get/diva2:765450/FULLTEXT01.pdf Jöesaar, A. (2015). Grundskolans läroböcker – både för pojkar och flickor? En undersökning av en kommuns lärobäcker i matematik och svenska ur ett genusperspektiv. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-119210 eller sök på http://www.diva-portal.org Sparf, M. (2015). Rymden får inte plats i en blå låda. En studie av ett läromedel i 3d om vårt solsystem. Magisteruppsats. Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande. Ladda ner från http://www.diva-portal.org Referenslitteratur Borg, E. (2012). Statistik för beteendevetare. Malmö: Liber. Bryman, A. (2011). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber. Eriksson Barajas, K., Forsberg C. & Wengström Y. (2013). Systematiska litteraturstudier i utbildningsvetenskap. Vägledning vid examensarbeten och vetenskapliga artiklar. Stockholm: Natur & Kultur (Kap. 1-5). Fejes, A. & Thornberg, R. (2009). Handbok i kvalitativ analys. Malmö: Liber. Miles, M.B. & Huberman A.M. (2014). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks: Sage.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.