Multilingualism and interculturalism in preschool, 7.5 credits

Flerspråkighet och interkulturalitet i förskolan, 7.5 hp

960F09

The course is disused.
All instances mentioned below are cancelled.

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Course type

Contract course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV N.B.
Single subject course (One-quarter-time, ) Autumn 2013 201337-201403 Swedish Norrköping CANCELLED

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Grades

Two-grade scale, U, G

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Björk-Willén, Polly; Gruber, Sabine& Puskás, Tünde (kommande) Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag. Liber. Sandvik & Spurkland (2011) Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan. Lund: Studentlitteratur. Eriksen, Thomas Hylland (2004) Rötter och fötter: identitet i en föränderlig tid. Nya Doxa. Lauritsen, Kirsten (2011) ”Cultural Complexity and Border Markers in Norwe-gian Kindergartens.” Children and Society. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1099-0860.2011.00414.x/pdf Aukrust, Vibeke Grover & Rydland Veslemoy (2009) ”’Does it matter?’ Talking about Ethnic Diversity in Preschool and First Grade Classrooms.” Journal of Pragmatics. 41(8). Johansson, Yngve; Sandberg, Anette; Sandsström Margareta; Stier, Jonas och Tryggvason Marja-Terttu (2012) Kritiska händelser för lärande i förskolan. Studentlitteratur Björk Willén, Polly & Puskás, Tünde (kommande) Rapport om det flerspråkiga arbetssättet i förskolan. Skolverket. Lahdenperä, P (2011). Från monokulturellt till interkulturellt. Artikel i Chef & Ledarskap, Lärarförbundets tidning för skolledare, Nummer 4, augusti 2011, s. 42-44. http://www.lararnasnyheter.se/chef-ledarskap/2011/08/16/fran-monokulturellt-interkulturellt Kultti, Anne (2012) Flerspråkiga barn i förskolan. Villkor för deltagande och lärande. Gothenburg Studies in Educational Science 321. https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/29219/1/gupea_2077_29219_1.pdf (Valda delar) Skolverket. (2010). Läroplan för förskolan. Lpfö 98. Reviderad 2010. Stockholm: Fritzes.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.