Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Multilingualism and interculturalism in preschool, 7.5 credits
Flerspråkighet och interkulturalitet i förskolan, 7.5 hp
960F09
Main field of study
No main field of studyCourse level
First cycleCourse type
Contract courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | N.B. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Single subject course (One-quarter-time, ) | Autumn 2013 | 201337-201403 | Swedish | Norrköping | CANCELLED |
Main field of study
No main field of studyCourse level
First cycleAdvancement level
G1XGrades
Two-grade scale, U, GOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Björk-Willén, Polly; Gruber, Sabine& Puskás, Tünde (kommande) Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag. Liber.
Sandvik & Spurkland (2011) Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan. Lund: Studentlitteratur.
Eriksen, Thomas Hylland (2004) Rötter och fötter: identitet i en föränderlig tid. Nya Doxa.
Lauritsen, Kirsten (2011) ”Cultural Complexity and Border Markers in Norwe-gian Kindergartens.” Children and Society. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1099-0860.2011.00414.x/pdf
Aukrust, Vibeke Grover & Rydland Veslemoy (2009) ”’Does it matter?’ Talking about Ethnic Diversity in Preschool and First Grade Classrooms.” Journal of Pragmatics. 41(8).
Johansson, Yngve; Sandberg, Anette; Sandsström Margareta; Stier, Jonas och Tryggvason Marja-Terttu (2012) Kritiska händelser för lärande i förskolan. Studentlitteratur
Björk Willén, Polly & Puskás, Tünde (kommande) Rapport om det flerspråkiga arbetssättet i förskolan. Skolverket.
Lahdenperä, P (2011). Från monokulturellt till interkulturellt. Artikel i Chef & Ledarskap, Lärarförbundets tidning för skolledare, Nummer 4, augusti 2011, s. 42-44. http://www.lararnasnyheter.se/chef-ledarskap/2011/08/16/fran-monokulturellt-interkulturellt
Kultti, Anne (2012) Flerspråkiga barn i förskolan. Villkor för deltagande och lärande. Gothenburg Studies in Educational Science 321. https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/29219/1/gupea_2077_29219_1.pdf (Valda delar)
Skolverket. (2010). Läroplan för förskolan. Lpfö 98. Reviderad 2010. Stockholm: Fritzes.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.