Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 4, History of Education, Societal role and values, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 4, Utbildningshistoria, förskolans samhälleliga roll och värdegrund, 7.5 hp
970G04
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FOR | Pre-school Teacher Programme | 1 (Autumn 2011) | Swedish | Norrköping |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Pre-school Teacher Programme
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Colnerud, Gunnel & Granström, Kjell (2002) Respekt för läraryrket Stockholm: HLS förlag. Delen i boken som handlar om yrkesetik.
Bae, Berit. (2010). Realizing children´s right to participation in early childhood settings: some critical issues in the Norwegian context I Early Years, 30, 205-218.
Colnerud, Gunnel (2002). Den kollegiala paradoxen I Pedagogiska Magasinet, nr 4 (Går att hämta på nätet. Sök på Pedagogiska magasinet.)
Elvstrand, Helene (2009). Delaktighet i skolans vardagsarbete. ( Linköping studies in education and psychology, 144). Linköping: Linköpings universitet. Kap 2, Finns som Pdf fil via biblioteket.
Johansson, Eva (2008). "Gustav får visst sitta i tjejsoffan!": etik och genus i förskolebarns världar. 1. uppl. Stockholm: Liber.
Pramling Samuelsson, I., Sommer, Dion. & Hundheide, Karsten (2011). Barnperspektiv och barnens perspektiv i teori och praktik. Stockholm: Liber.
Riddarsporre, Bim & Persson, Sven (2010). Utbildningsvetenskap för förskolan. Stockholm: Natur och Kultur. Kap 1,2,3 och 4.
Vallberg Roth, Ann-Christine (2010). De yngre barnens läroplanshistoria: från 1800-talets mitt till idag. 2., [rev.] uppl. Lund: Studentlitteratur.
Dessutom tillkommer valfri litteratur som studenten väljer utifrån ämne för fördjupningsuppgift och hemtentamen.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.