Educational Sciences 4, History of Education, Societal role and values, 7.5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna 4, Utbildningshistoria, förskolans samhälleliga roll och värdegrund, 7.5 hp

970G04

The course is disused.

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 1 (Autumn 2011) Swedish Norrköping

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Colnerud, Gunnel & Granström, Kjell (2002) Respekt för läraryrket Stockholm: HLS förlag. Delen i boken som handlar om yrkesetik. Bae, Berit. (2010). Realizing children´s right to participation in early childhood settings: some critical issues in the Norwegian context I Early Years, 30, 205-218. Colnerud, Gunnel (2002). Den kollegiala paradoxen I Pedagogiska Magasinet, nr 4 (Går att hämta på nätet. Sök på Pedagogiska magasinet.) Elvstrand, Helene (2009). Delaktighet i skolans vardagsarbete. ( Linköping studies in education and psychology, 144). Linköping: Linköpings universitet. Kap 2, Finns som Pdf fil via biblioteket. Johansson, Eva (2008). "Gustav får visst sitta i tjejsoffan!": etik och genus i förskolebarns världar. 1. uppl. Stockholm: Liber. Pramling Samuelsson, I., Sommer, Dion. & Hundheide, Karsten (2011). Barnperspektiv och barnens perspektiv i teori och praktik. Stockholm: Liber. Riddarsporre, Bim & Persson, Sven (2010). Utbildningsvetenskap för förskolan. Stockholm: Natur och Kultur. Kap 1,2,3 och 4. Vallberg Roth, Ann-Christine (2010). De yngre barnens läroplanshistoria: från 1800-talets mitt till idag. 2., [rev.] uppl. Lund: Studentlitteratur. Dessutom tillkommer valfri litteratur som studenten väljer utifrån ämne för fördjupningsuppgift och hemtentamen.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.