Preeschool Education 2, Play and learning in preschool, 4.5 credits

Förskolepedagogik 2, Lek och lärande i förskolan, 4.5 hp

970G06

The course is disused.

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Timetable module Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 2 (Spring 2012) 3 Swedish Norrköping

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Ljung-Djärf, A. (2004). Spelet runt datorn: datoranvändande som meningsskapande praktik i förskolan. Diss. Lund : Univ., 2004. Malmö Lunneblad, J. (2009). Den mångkulturella förskolan: motsägelser och möjligheter. (1. uppl.) Lund: Studentlitteratur Löfdahl, A. (2004). Förskolebarns gemensamma lekar: mening och innehåll. Lund: Studentlitteratur Nordin-Hultman, E. (2004). Pedagogiska miljöer och barns subjektskapande. (1. uppl.) Diss. Stockholm : Univ., 2004. Stockholm. Pramling Samuelsson, I. & Asplund Carlsson, M. (2003). Det lekande lärande barnet: i en utvecklingspedagogisk teori. (1. uppl.) Stockholm: Liber. Skolverket (2010). Läroplan för förskolan Lpfö 98. ([Ny, rev. utg.]). Stockholm: Skolverket. Tellgren, B. (2004). Förskolan som mötesplats: barns strategier för tillträden och uteslutningar i lek och samtal. Licentiatavhandling Örebro : Univ., 2004. Örebro. Trawick-Smith, J.W. (2010). Early childhood development: a multicultural perspective. (5th ed.) Upper Saddle River, N.J.: Pearson Merrill Prentice Hall Tullgren, C. (2003). Den välreglerade friheten: att konstruera det lekande barnet. Diss. Lund : Lunds universitet, 2004. Malmö. Yelland, N. (1999). Technology as play. Early Childhood Education Journal, 26(4), 217-220 Øksnes, M. (2011). Lekens flertydighet: om barns lek i en institutionaliserad barndom. (1. uppl.) Stockholm: Liber

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.