Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Preschool Matematics, 12 credits
Matematiklärande i förskolan, 12 hp
970G11
Main field of study
Mathematics DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Pether SundströmDirector of studies or equivalent
Lotta HolmeECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FOR | Pre-school Teacher Programme | 3 (Autumn 2017) | 201742-201803 | Swedish | Norrköping, Norrköping | C |
Main field of study
Mathematics, DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Pre-school Teacher Programme
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
*Albinsson, A. (2016). ”De va svinhögt typ 250 kilo” Förskolebarns mätande av längd, volym och tid i legoleken. Norrköping : Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Linköpings universitet, 2016.
Barn och matematik: 0-3 år. Göteborg: Nationellt centrum för matematikutbildning, Göteborgs universitet. http://ncm.gu.se/media/laromedel/familjebroschyr/foraldrabroschyr_03.pdf
Barn och matematik: 3-5 år. Göteborg: Nationellt centrum för matematikutbildning, Göteborgs universitet. http://ncm.gu.se/media/laromedel/familjebroschyr/foraldrabroschyr_35.pdf
Barn och matematik: 5-7 år. Göteborg: Nationellt centrum för matematikutbildning, Göteborgs universitet. http://ncm.gu.se/media/laromedel/familjebroschyr/foraldrabroschyr_57.pdf
Björklund, C. (2013). Vad räknas i förskolan? Matematik 3-5 år. Lund: Studentlitteratur. Björklund, C., & Franzén, K. (2013). De yngsta barnens matematik. Stockholm: Liber.
Björklund Boistrup, L. (2006). Hur upptäcker vi kunskap som barn visar? I G. Emanuelsson
& E. Doverborg (red.) Matematik i förskolan (s. 29-34). Finns på Lisam.
Dahl, K., & Rundgren, H. (2004). På tal om matte. I förskoleklassens vardag. Stockholm: UR.
Doverborg, E., Helenius, O., Sterner, G., Trygg, L., & Wallby, K. (red.) (2013). Förskolans matematik. Göteborg: Göteborgs universitet, NCM.
Johnsen Høines, M. (2000). Matematik som språk: verksamhetsteoretiska perspektiv. Malmö: Liber Ekonomi.
Nationellt centrum för matematikutbildning (2016). Små barns matematik: undervisning & lärande. (2 rev. uppl.) Göteborg: NCM, Göteborgs universitet.
Olsson, E. (2013). Lärplatta och matematik: vägen till ett lustfyllt lärande i förskola och förskoleklass. Nacka: Askunge Thorsén förlag.
*Palla, L. (2011). Med blicken på barnet [Elektronisk resurs] : om olikheter inom förskolan som diskursiv praktik. Diss. Malmö : Lunds universitet, 2011. Malmö.
Palmer, A. (2011). Hur blir man matematisk? Att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn. Stockholm: Liber.
Utbildningsdepartementet (2010) Förskola i utveckling – bakgrund till ändringar i förskolans läroplan. Finns på Lisam.
*Finns att ladda ner från
http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:901801/FULLTEXT02.pdf http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:445488/FULLTEXT01
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.